سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
برگزیدگان نخستین جشنواره شعر پارس جنوبی معرفی شدند

نخستین جشنواره ادبی مجتمع گاز پارس جنوبی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

دبیر نخستین جشنواره ادبی مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این جشنواره در دو سطح برگزار شد که سطح اول به کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی اختصاص داشت و سطح دوم نیز ویژه اعضای خانواده کارکنان به همراه شاعران ساکن شهرستان عسلویه بود.

احمد جمعه‌پور در ادامه در خصوص تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این رویداد تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ اثر از سوی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، خانواده‌های آنها و شاعران شهرستان عسلویه در دو بخش شعر کلاسیک و آزاد به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر مجتمع گاز پارس جنوبی ارسال شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست از سوی هیئت‌ انتخاب (با همکاری بی‎دریغ باقر پارسایی) ۶۵ اثر معرفی شد، سپس این آثار بدون ذکر نام شاعر در اختیار هیئت سه‌ نفره داوران متشکل از محمدحسین بهرامیان، حسین سلیمی و علی هوشمند قرار گرفت و پس از حدود دو هفته بررسی، اشعار برگزیده هر بخش مشخص شد.

به گفته وی، برگزیدگان بخش شعر کلاسیک رویداد ادبی عبارتند از:

بخش کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی: رحمان بشردوست (از ستاد مجتمع)، خلیل خادمی (از پالایشگاه ششم) و غلامرضا جلیل‌پور (از پالایشگاه هفتم).

بخش اعضای خانواده کارکنان و شاعران منطقه عسلویه: سیما نوذری (از خانواده‌های کارکنان)، محمد صالحی و محمد نارویی از شهرستان عسلویه.

وی ادامه داد: سیما نوذری تنها شاعری بود که در میان شرکت‌کنندگان این بخش بالاترین امیتاز را از هیات داوران جشنواره کسب کرد.

بخش کلاسیک: احمد خواجه‌ئیان و طیبه دواری، از خانواده‌های کارکنان مجتمع، شایسته تقدیر معرفی شدند.

دبیر نخستین جشنواره ادبی مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین برگزیدگان بخش شعر غیرکلاسیک و آزاد را نیز این گونه اعلام کرد:

بخش کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی:‌هاشم اسلمی (از پالایشگاه چهارم)، قادر وزیری (از فاز ۱۴) و رضا باغبان (از پالایشگاه هفتم).

بخش اعضای خانواده کارکنان و شاعران منطقه عسلویه: سیدحسین حسینی و اسماعیل نیکنام و خانم هستی پورامیری.

جمعه‌پور ادامه داد: در بخش شعر غیرکلاسیک و آزاد تارا حیدری و فریده خدادادی، از خانواده‌های کارکنان مجتمع به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند. همچنین در بخش ویژه فرزندان کارکنان نیز خانم فاطمه بحرانی به‌عنوان استعداد نویافته ادبی مورد تقدیر قرار گرفت.

دبیر نخستین جشنواره شعر مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان یادآور شد: این جشنواره در نخستین دوره در محدوده شهرستان عسلویه و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و بخش شعر برگزار شد؛ اما در سال آینده با افزودن بخش داستان کوتاه به این رویداد، در گستره استانی یا منطقه‌ای برگزار می‌شود.

همچنین به گفته جمعه‌پور، در حاشیه برگزاری این رویداد ادبی در منطقه صنعتی عسلویه، کارگاه آموزشی دو روزه شعر با تدریس محمدحسین بهرامیان در پالایشگاه ششم پارس جنوبی برگزار شد.

یادآوری می‌شود، در آیین پایانی این جشنواره که در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای شهرک توحید جم و با حضور و استقبال جمعی از خانواده‌های کارکنان پارس جنوبی و مردم ادب‌دوست و اعضای انجمن‌های فرهنگی و ادبی شهرستان‌های جم و عسلویه برگزار شد، افزون بر معرفی برگزیده‌های این رویداد، شعرخوانی تعدادی از منتخبان و داوران، اجرای زنده گروه موسیقی سنتی، برگزاری مشاعره و نیز رونمایی از مجموعه شعر «اقرار» نخستین اثر منتشرشده رحمان بشردوست، از کارکنان مجتمع گاز و از اعضای فعال انجمن ادبی پارس جنوبی بخش‌های جنبی این مراسم را تشکیل داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها