جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» رونمایی شد

کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» با حضور سردار جانباز اکبر نجاتی، مریم مقدس، راوی اثر و مریم عرفانیان نویسنده کتاب، در محل سالن همایش‌های موسسه فرهنگی قدس در شهر مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، در ابتدای مراسم رونمایی از این کتاب که با مشارکت جمعی از سازمان‌های فرهنگی برگزار شد، احمد میرزاده، معاون تولید انتشارات به‌نشر، در سخنانی با تقسیم‌بندی ادبیات دفاع مقدس به دو دسته متعهد و غیرمتعهد، گفت: ادبیات متعهد مبتنی بر واقع‌بینی و ادبیات غیرمتعهد مبتنی بر فرضیات واهی است و این دو ریشه در دو جهان‌بینی متفاوت در نویسنده دارد.

وی در ادامه افزود: این دو نگاه از همان روزهای ابتدای جنگ تحمیلی بین نویسندگان وجود داشت؛ بعضی از همان ابتدای جنگ مواضع ضدجنگ داشتند و پرداختن به موضوع جنگ را مخالف با صلح طلبی قلمداد می‌کردند در حالی که ادبیات دفاع مقدس به دلیلی جمیع جنبه‌های ملی نوع بی‌نظیری از ادبیات را ساخت که اگر به آن پرداخته نشود، دشمن تاریخ را تحریف و جای ظالم و مظلوم تغییر می‌کند.

میرزاده با اشاره به نگارش خوب و اثرگذار کتاب «تا ابد با تو می‌مانم»، گفت: این کتاب که در ژانر ادبیات جانبازی نگارش شده است، برای قشر نوجوان بسیار مفید بوده و می‌تواند در ایجاد تحول در زندگی آنها موثر باشد.

معاون تولید انتشارات به‌نشر همچنین گفت: نقش زن در ادبیات داستانی ما همیشه نقش دست چندم بوده اما به برکت انقلاب اسلامی نقش زن در ادبیات داستانی همانطور که در این کتاب شاهد آن هستیم، به نقش اصلی خود رسیده است.

علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست، گفت: یکی از مسئولیت‌های مجموعه اداره کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری جلسات خوانش و معرفی کتاب است که برپایی این برنامه‌ها حول ادبیات دفاع مقدس، به ما ثابت کرد که باید با نگاه دیگری به این ادبیات نگریست.

سبزیان کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» را راهگشا برای زندگی امروز خواند و افزود: آنچه در این کتاب باید مورد توجه قرار بگیرد، استخراج مهارت‌های زندگی و سبک زندگی، مهارت تصمیم‌گیری در دوراهی زندگی، صبر، توکل و حیا است.

وی در ادامه با خواندن بخشی از کتاب و بیان درس‌هایی که از مطالعه آن به دست آورده بود، گفت: در مجموع این کتاب را یک عاشقانه عارفانه حماسی می‌دانم و به نظرم دستمایه خوبی برای نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم است.

در ادامه‌ی این مراسم، ضمن گفت‌وگو با سردار نجاتی و همسر وی، بخش‌هایی از کتاب قرائت شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 
یادآوری می‌شود، کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» در 26 فصل و 247 صفحه زندگی شیرزنی را به تصویر می‌کشد که عشق دنیوی مانع بندگی‌اش نشد و با اشک و آه عزیزترین دلبستگی‌اش را رهسپار میدان نبرد کرد. این اثر در ژانر ادبیات دفاع مقدس بر مبنای روابط درون خانوادگی به شکل خاطره نوشته است و نوعی ادبیات شفاهی توسط نویسنده روایت می‌شود که زاویه اول شخص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها