دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
تشکر دو تشکل فراگیر نشر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) و اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران طی پیامی، مراتب تشکر خود را از سیدعباس صالحی به‌دلیل اخذ موافقت دولت برای حفظ معافیت‌های مالیاتی اهالی فرهنگ، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، متن نامه دو تشکر تشکل فراگیر نشر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سید عباس صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام
همانگونه که مستحضر هستید شرایط اقتصادی کشور فشار بسیاری را بر جامعه ایران وارد کرده که در این میان حوزه فرهنگ هم از این شرایط مستثنی نبوده است. حوزه فرهنگ مکتوب به دلایل متعدد همواره از اقتصاد ضعیفی برخوردار بوده و به همین دلیل نیازمند توجه و حمایت بوده و هست. بر این اساس از سال‌ها پیش معافیت مالیاتی فعالان این حوزه به عنوان نوعی حمایت در این مسیر تعریف شده است و خبر استمرار این حمایت موجب خوشحالی و امیدواری  فعالان حوزه نشر و کتاب شد. در این راستا از تلاش‌های جنابعالی و توجه دولت برای استمرار معافیت مالیاتی فعالان حوزه فرهنگ قدردانی می‌شود. بی تردید این حمایت در فعالیت و زندگانی بیش از 4هزار ناشر فعال در کشور و صدها کتابفروش در شهرهای گوناگون و نیز هزاران نفر از کارکنان و فعالان حوزه نشر تاثیر مثبت خواهد داشت. 

* اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا)
* اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران

لازم به اشاره است که چندی پیش، در پیش‌نویس لایحه سازمان امور مالیاتی، حذف معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ مطرح شد که نگرانی‌های زیادی را به‌همراه داشت؛ از جمله نگرانی اهالی نشر و کتاب‌فروشان. در ادامه این مساله از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و به اخذ موافقت دولت نسبت به ادامه معافیت‌ها انجامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها