شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «از جنگ تا دفاع مقدس، متن و حواشی» نوشته مینو خانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ​نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «از جنگ تا دفاع مقدس، متن و حواشی» به اهتمام مینو خانی و همکاری انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران، یازدهم آذر 1398 با حضور اساتید و هنرمندان در خانه گفتمان شهر برگزار می‌شود.

این کتاب که با رویکرد پژوهشی و با هدف پاسخ به دو سوال محوری: چرا جنگ در ایران به پدیده اجتماعی تبدیل شده است؟ و چرا هنرمندان ایرانی علاقمند به بازنمایی آن در آثارشان هستند؟ شکل گرفته است. محتوای این کتاب شامل بیست گفت‌­وگو با هنرمندان، نویسندگان و متخصصان حوزه دفاع مقدس از جمله: علی‌­اکبر ولایتی، محسن رضایی، ابراهیم حاتمی‌­کیا، احمدرضا درویش، مرتضی سرهنگی، هدایت­الله بهبودی، حبیب احمدزاده، عبدالجبار کاکایی و ... است.

لازم به ذکر است مرتضی سرهنگی (نویسنده و بنیان­گذار ادبیات دفاع مقدس)، حبیب­الله صادقی (هنرمند و از بنیان­گذاران نقاشی انقلاب و دفاع مقدس) و بهنام زنگی (هنرمند و ناشر) در این نشست سخنرانی خواهند داشت.

مینو خانی، از اهالی قدیمی مطبوعات، دکترای هنر از دانشگاه اینالکوی پاریس، مولف کتاب­‌های «رنگ جنگ ایران-عراق» (1394، به زبان فرانسه) و مترجم آثاری همچون «استنلی کوبریک، ادیسه در سینما» (1382)، «روزنامه­نگاری پس از اینترنت» (1389) و مدرس دانشگاه در رشته پژوهش هنر است.

این جلسه ساعت 16 روز دوشنبه 11آذر در خانه گفتمان شهر، به آدرس تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514 برگزار می‌­شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها