پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
پویش «کتابگردی» با شعار «من هم می‌آیم» در سنندج اجرا شد

در آخرین روز هفته کتاب، جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان با حضور در تعدادی از کتابفروشی‌های شهر سنندج، حال خوش خواندن را با یکدیگر تقسیم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، ششمین دوره پویش مردمی «کتابگردی» در کردستان، امروز پنجشنبه 30 آبان و در آخرین روز هفته کتاب در دوره بیست و هفتم آن، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرماندار سنندج، جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر کردستان در کتابفروشی‌های سطح شهر سنندج، اجرا شد.

این طرح با شعار «من هم می‌آیم» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابفروشی‌ها و ایجاد روحیه نشاط و مشارکت در میان جوانان و خانواده‌ها، هر ساله در آخرین روز هفته کتاب اجرا می‌شود.

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در بازدیدهای امروز خود از کتابفروشی‌های سنندج، با اشاره به طرح‌هایی که در جهت حمایت از کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور به مرحله اجرا درمی‌آید، گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم چرا که هنوز کتاب و کتابخوانی به اولویت فرهنگی در کشور تبدیل نشده است.

وی با تاکید بر لزوم قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار، عنوان کرد: در سالیان گذشته برنامه‌هایی که به منظور افزایش دسترسی مردم به کتاب و تمایل به مطالعه برگزار شده است، تا حدی توانسته در این مسیر اثربخش باشد اما باید متوجه باشیم که تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در بلندمدت مورد نظر است و باید برای این مسئله صبوری به خرج داد.

این گزارش می‌افزاید، اهالی فرهنگ و هنر کردستان با شرکت در این پویش از انتشارات کردستان، شیخی، بیرا، مادیار، ژیار، روشنبیر، غزالی و میدیا در سطح شهر سنندج بازدید و «حال خوش خواندن» را با هم تقسیم کردند.

افزایش قیمت کاغذ و کتاب، اهمیت وجود محیط‌هایی مناسب برای اهالی کتاب در سطح شهر، برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب‌ها با حضور اهالی فرهنگ و مشارکت مردم، ازجمله مسائلی بود که ناشران کردستان در پویش کتابگردی به گوش مسئولان رساندند.

یادآوری می‌شود، مدیران فرهنگی و مسئولان شهری در سراسر کشور هم امروز 30 آبان‌ماه که به‌ «روز کتابگردی» اختصاص یافته است، به بازدید از کتاب‌فروشی‌ها و مراکز نشر شهرهای خود می‌پردازند و با دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها از نزدیک آشنا می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها