پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی در استان قم

کتابداران نمونه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان قم در آئینی در هفتمین روز هفته کتاب، تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، همایش بزرگداشت هفته کتاب و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان قم، همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این همایش که با حضور عطاءالدین قاسمی مشاور استاندار، آیت‌الله سیدابوالقاسم فقیهی مدیر کتابخانه آیت‌الله فقیهی، حجت الاسلام والمسلمین‌هادی قبادی مدیر دفتر نمایندگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در قم، حجت الاسلام و المسلمین امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و جمعی از مسئولان و فعالان عرصه کتاب در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته کتاب به کتابداران و کتابخوانان، کتاب را یک سرمایه بزرگ اجتماعی معرفی کرد.

بیژن سلیمان‌پور گفت: امور مرتبط با کتاب نباید به چارچوب‌های اداری محدود شود و باید از آن به‌عنوان یک سرمایه بزرگ در جامعه بهره‌مند شویم. گرچه ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند برنامه‌های پی‌درپی در طول سال است، اما هفته کتاب فرصت مناسبی برای توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی است.


وی کتاب آسمانی قرآن کریم را هدایت‌گر بشر معرفی کرد و ادامه داد: عدم قرائت قرآن آفتی جدی در حوزه‌های اجتماعی است و متأسفانه امروزه قرائت قرآن‌ در میان خانواده‌ها بسیار کم‌رنگ شده است.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین گرانی کتاب را بهانه قابل قبولی برای پایین بودن سرانه مطالعه جامعه ندانست و یادآور شد: توجیهات ما درباره گرانی کتاب پذیرفتنی نیست. کتابخانه‌های عمومی بهترین فرصت برای خواندن کتاب‌های مفید است.

در ادامه امیرعطاءالله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن تبریک هفته کتاب، گفت: همکاری مسئولان استانی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم باعث ارائه خدمات مطلوب از سوی خادمان کتاب می‌شود.
 
جباری به کتابخانه‌های بازسازی شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه کتابخانه در استان قم بازسازی شد و امیدواریم بتوانیم در ادامه کارها ساختمان مستقلی را به کتابخانه سلفچگان اختصاص دهیم.
 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، فعالیت‌های این اداره‌کل را در هفته کتاب شامل بیش از 870 عنوان برنامه معرفی کرد و افزود: در 23 کتابخانه بیش از 2500 برنامه فرهنگی طی یک سال اخیر برگزار شده که نقد کتاب، قصه‌گویی، نشست کتاب‌خوان، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره در تمامی گروه‌های سنی از جمله این برنامه‌ها بوده است.
 
در پایان این همایش از 13 فعال عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل و قدردانی شد که در بخش برگزیدگان از مریم سلیمانی به‌عنوان کتابدار نمونه کتابخانه آیت الله خامنه‌ای استان قم، مرضیه نفری به‌عنوان مسئول نمونه کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم تجلیل و کتابخانه عمومی نرگس به عنوان کتابخانه برتر در سال 98 شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها