چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کتاب «دولت و سیاست اجتماعی در ایران» نقد می‌شود

معرفی و نقد کتاب «دولت و سیاست اجتماعی در ایران» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پژوهشکده مطالعات اجتماعی با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران نشست معرفی و نقد کتاب «دولت و سیاست اجتماعی در ایران» را برگزار می‌کند.

در این نشست که چهارشنبه 29 آبان ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود، عباس کشاورزشکری، عباس خلجی و معصومه قاراخانی، نویسنده کتاب سخنرانی می‌کنند. محمدسالار کسرایی، دبیرعلمی نشست است.

محتوای کتاب معطوف به دو هدف است: نخست ارائه تحلیل و تصویری علمی از سیاست اجتماعی در ایران و دوم فهم و ازودن بر دانش سیاست اجتماعی. کتاب در شش فصل و یک پی‌گفتار تنظیم شده است. همچنین دو رویکرد جامعه‌محور و دولت‌محور از رویکردهای اصلی تحلیل سیاست اجتماعی است که به شیوه‌ای مقایسه‌ای معرفی و نقد و بررسی شده‌اند. بیان همه نظریه‌هایی که می‌توانند به تحلیل و تبیین سیاست اجتماعی کمک کنند در یک فصل کتاب میسر نیست، با این حال مطالب این بخش می‌تواند چشم‌اندای روشن از تحلیل سیاست اجتماعی با پشتوانه‌ نظری فراهم کند.

توجه به این نکته ضروری است که کاربست نظریه‌ای خاص کاملا به زمینه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه‌ای بستگی دارد که قصد تبیین سیاست اجتماعی را در آن داریم. از این رو ممکن است نظریه‌ای در یک دوره زمانی و برای یک سیاست اجتماعی قدرت تبیین‌کنندگی بیشتری داشته باشد و پژوهشگر برای پژوهش درباره سیاستی دیگر در همان زمان به‌ناچار از رویکرد یا چارچوب نظری متفاوتی بهره بگیرد.

نقد کتاب «دولت و سیاست اجتماعی در ایران» در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آئینه‌وند (64 غربی) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها