پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
عضویت حدود 10 هزار نفر از شهروندان بروجرد در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، گفت: حدود 10 هزار نفر از شهروندان بروجرد، عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، فرشته طهماسبی، گفت: حدود 10 هزار نفر از شهروندان بروجرد عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند که 60 درصد این جمعیت را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به برگزاری هفته کتاب، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در هفته کتاب و کتابخوانی، به صدا درآمدن زنگ مطالعه در مدارس شهرستان است که به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موضوع انشای دانش آموزان در طول این هفته، کتاب و کتابخوانی تعیین شد.

وی، با اشاره به ثبت نام رایگان عضویت در کتابخانه‌های عمومی، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از روز شنبه 25 آبان ماه 98، از ساعت 7:30 صبح تا 19 با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی شهرستان، اقدام به ثبت نام رایگان کرده و از خدمات اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد استفاده کنند.

طهماسبی، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در روز 30 آبان‌ ماه 98 و هم‌زمان با آخرین روز از هفته کتاب و کتابخوانی نیز ویژه‌برنامه روشندلان بینا در بخش نابینایان کتابخانه علامه سیدجعفر شهیدی با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار خواهد شد که امیدواریم تاثیر آن را در سطح جامعه احساس کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی حال خوش خواندن است، اضافه کرد: در طول این هفته برنامه‌های متنوعی طراحی شده است تا بتوان با ایجاد تلنگرهایی، اهمیت مطالعه و خواندن را یادآوری کرد که از جمله این برنامه‌ها برگزاری نشست‌های کتابخوان در مدارس و کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی، مسابقات کتابخوانی و برنامه‌های شب شعر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، با تاکید بر اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه نهادی، 7 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی در بروجرد فعالیت دارند، گفت: از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی بازدید مسوولین شهرستان از کتابخانه‌های عمومی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌ها و برگزاری برنامه‌های قصه گویی، خاطره نویسی  و جمع خوانی است.

هفته کتاب و کتابخوانی با شعار حال خوش خواندن، از امروز 23 آبان ماه 98 آغاز شده و تا 30 آبان ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها