پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
اسلام دین کتاب و کتابخوانی است

امام جمعه قزوین گفت: دین مبین اسلام دین کتاب و کتابخوانی است و تاریخ اسلام سرشار از تاکید به مطالعه و تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در قزوین با اشاره به تاکید دین اسلام به مسئله کتاب و کتابخوانی بیان کرد: دین اسلام دین مطالعه و تفکر است و در تاریخ اسلام بارها بر اهمیت این مسئله تاکید شده است.

وی افزود: نزول قرآن در بی‌سوادی کامل جزیره العرب شاهدی بر این مدعاست و نشان دهنده این است که اسلام جهالت مردم را ناشی از بی‌سوادی و عدم توجه به کتاب و کتابخوانی می‌داند و با تاکید بر این حوزه، مسلمانان را به کسب دانش و آگاهی ترغیب می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بی‌سوادی حاکم بر جزیره العرب باعث شد تا سواد خدادای پیامبر یک معجزه باشد و به‌واقع سواد و قدرت مطالعه یک معجزه الهی بود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در زمان نزول قرآن تنها 12 نفر سواد خواندن و اندکی سواد نوشتن داشتند که در این شرایط خداوند به پیامبر اکرم سوادی عطا فرمود تا برترین متن تاریخ را بخواند.

وی افزود: با مطالعه تاریخ اسلام و سیره اهل بیت‌ (ع) نیز با موارد متعددی از تاکید بر دین مبین اسلام بر مسئله کتاب و کتابخوانی مواجه می‌شویم که لزوم توجه به این حوزه را درجامعه اسلامی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تأکید کرد: تاریخ اسلام و تشیع مملو از جاذبه‌های معنوی است که ما را تشویق می‌کند تا به امر کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم و باید با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها خودمان را به جایگاه واقعی در حوزه کتابخوانی برسانیم.

آیت‌الله عابدینی گفت: مطالعه و تفکر مسیر رشد و تعالی انسان را فراهم می‌کند و از این رو است که دین اسلام نیز تاکیدات زیادی بر این حوزه داشته است.

وی اظهار داشت: در جامعه اسلامی نیز وظیفه داریم برای ترویج کتاب و کتابخوانی بین مسلمانان تلاش کنیم و بدانیم تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی و در گرو همین مطالعه و ترویج روحیه کتابخوانی است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: موفقیت‌های امروز کشور در عرصه‌های علمی نشان از همین تاثیرگذاری است و اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه انتشار دهیم قطعا خواهیم توانست مسیر رشد و ترقی را تسهیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها