پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
​بازدید کاروان هفته کتاب از اتوبوس «یاران کتاب» در یزد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتوبوس «یاران کتاب» در یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با آغاز برنامه‌های هفته کتاب در یزد، شامگاه چهارشنبه 22 آبان‌ماه، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب و دبیر این دوره از هفته کتاب به همراه جمعی از مسئولان استانی از اتوبوس یاران کتاب در پایتخت کتاب ایران بازدید کردند.

این اتوبوس در میدان نعل اسبی یزد حضور دارد و در آن برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت کتاب اجرا می‌شود.

علیرضا فرقانی، مسئول اتوبوس یاران کتاب در دیدارِ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این طرح، گفت: این طرح را با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی اجرا کرده‌ایم تا در نقاط محروم شهری و روستایی که دسترسی به کتاب سخت‌تر است، مورد توجه قرار گرفته و کتاب ارائه شود.
 

وی افزود: هدف اصلی ما از این طرح قابل دسترس کردن کتاب برای همگان و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب اتوبوس کتاب در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

مدیر پروژه «اتوبوس کتاب» یزد تصریح کرد: معرفی کتاب‌های خوب به نوجوانان و جوانان و همچنین علاقمندان به کتاب از جمله اهداف دیگر ما در اجرای طرح «اتوبوس کتاب» است که امیدواریم بتوانیم با همکاری نویسندگان، ناشران، کتابداران گام‌های مثبتی در این زمینه برداریم.

وی افزود: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال آغاز به کار کرده است و سعی داریم تا برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را در کنار فروش کتاب در مناطق مختلف شهری و روستایی اجرا کنیم.

مدیر طرح «اتوبوس کتاب» یزد گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان کشوری و استانی به‌خوبی بتوانیم به مردم در زمینه کتاب و کتابخوانی خدمت رسانی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط