چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کتاب‌های مذهبی در استان یزد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد

بابک صابری، مترجم و ناشر یزدی فعال در حوزه کودک و نوجوان، در دیدارِ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: کتاب‌های مذهبی در استان یزد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب و دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، و جمعی از مسئولان استان یزد همزمان با آغاز هفته کتاب با حضور در «خانه نقاشی» در یزد، به دیدار بابک صابری مترجم و ناشر یزدی فعال در حوزه کودک و نوجوان رفتند.

بابک صابری در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های خود در حوزه کودک و نوجوان گفت: من به عنوان ناشر در زمینه ترجمه موافق هستم زیرا کتاب‌های موفق زیادی است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم اما معتقدم که تمامی کتاب‌ها را نمی‌توان ترجمه کرد زیرا برخی از آنها نیز موفق نبوده و حتی وارد بازار هم نمی‌شود.

وی افزود: ما به بسیاری از نیازهای جدید کودکان و نوجوانان توجه نمی‌کنیم اما در زمینه رمان‌های نوجوان شاهد تحول اساسی هستیم و در این راستا نیز شاهد استقبال از این رمان‌ها هستیم که این‌ها نشان از موفقیت ما در این بخش است.

صابری گفت: نظارت در حیطه کودکان و نوجوانان همیشه بایستی وجود داشته باشد زیرا با قطور شدن کتاب‌ها شاهد ورود مطالب مختلف هستیم اما باید به آنها نظارت داشته باشیم تا هر مطلبی وارد این حوزه نشود.

وی ادامه داد: در آثار خودمان به قانون کپی‌رایت توجه ویژه‌ای داریم و سعی کرده‌ایم که کتاب‌هایی که در جهان موفق بوده، بر اساس فرهنگ خودمان آنها را ترجمه می‌کنیم.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: در استان یزد کتاب‌های مذهبی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که نمونه آن را در کتاب رمضان شاهد هستیم؛ به نحوی که این به چاپ دوم رسیده است.

صابری در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر تصویرگیری در کتاب‌های وی بیان کرد: ما در کشور شاهد مخاطبین مختلف هستیم و باید مشتری خاص خود را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه ما در حوزه کتاب‌های تصویری فعال هستیم اما معتقدیم که لزوماً تصویرگری کتاب‌ها بچه‌ها را از ادبیات دور نمی‌کند بلکه تمرین مفهوم‌سازی مبنی بر قبل و بعد داستان‌ها است.

محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ارزشمند بابک صابری کتاب کودک و نوجوان است که من از این بابت تشکر می‌کنم که دغدغه‌ تهیه و تولید کتاب‌های کودک را دارند.

وی ادامه داد: بخش‌های خصوصی که مسئولیت آن بر دوش اشخاص است، باید توسط خیریه‌های فرهنگی حمایت شود. این کارهای موفق شما برای ما بسیار با ارزش است و امیدواریم که دغدغه شما در حوزه کتاب، دغدغه دیگران نیز باشد. البته ما باید از مناطق استانی و کتاب‌فروشی‌های این مناطق نیز حمایت کنیم.

در پایان نیز نیکنام حسینی‌پور، دبیر هفته کتاب از بابک صابری به پاس تلاش و کوشش در تولید آثار کودک و نوجوان تجلیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط