سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، نشست خبری با هدف اعلام برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، صبح امروز سه‌شنبه 21 آبان‌ماه در محل این اداره‌کل در مشهد برگزار شد.

در این نشست علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان گفت: برنامه‌های هفته کتاب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور کتابداران در حرم مطهر رضوی و شرکت در نماز جمعه در روز 24 آبان‌ماه آغاز می‌شود و با برنامه‌های متنوع تا جمعه 1 آذر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: شنبه 25 آبان ماه، با همکاری کتابخانه‌ها در محل مدارس سطح استان زنگ کتاب به صدا درمی‌آید. عضویت رایگان در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان و افتتاح کتابخانه مشارکتی «موفقیت آسان است» از دیگر اقدامات در این روز است.

سبزیان گفت: یکشنبه 26 آبان ماه، در محل کتابخانه مرکزی با ناشران و نویسندگان استانی نشستی با عنوان بررسی اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و همچنین نشست‌های کتابخوان در محل کتابخانه‌های عمومی استان و روز دوشنبه 27 آبان ماه هم دومین نشست کتاب خوان بانوان مدیر استان ضمن معرفی کتاب توسط بانوان کارآفرین استان در محل کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود. همچنین در مدارس مجاور کتابخانه‌های عمومی استان، نشست‌های کتاب خوان برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی اضافه کرد: سه‌شنبه 28 آبان، کتابخانه عمومی مشارکتی «علی ابن ابیطالب (ع)» ارتش افتتاح و همایش تجلیل از فعالان کتابخوانی تربت حیدریه برگزار می‌شود. چهارشنبه 29 آبان‌ماه نیز نشست کتابخوان ویژه مادران کتابخوان استان و معرفی کتاب توسط آن‌ها در محل کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود. همچنین پنجشنبه 30 آبان ماه، همایش تکریم کتابداران استان و تجلیل از مسئولین کتابخانه‌ها و کتابداران برتر استان در تالار شهر مشهد و همایش تجلیل از فعالان کتابخوانی نیشابور در این شهرستان برگزار می‌شود. آخرین روز هفته کتاب، جمعه 1 آذر ماه نیز یادواره تنها کتابدار شهید استان، شهید غفرانی، با حضور سردار محسن رضایی در مه ولات برگزار می‌شود.

وی در ادامه به معرفی اقدامات این اداره در طی چند ماه گذشته پرداخت و گفت: میزبانی اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و کسب رتبه اول در این جشنواره طی سال‌های 97 و 98، برنامه‌های خوانش و معرفی کتاب، نشست‌های بازخوانی بیانیه گام دوم، همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی نمایشگاه قرآن و نمایشگاه کتاب، اجرای طرح بهار مهربانی و حضور کتابداران در مناطق سیل زده و ارسال اقلام برای کودکان، برپایی کتابخانه فلسطین در محل راهپیمایی روز قدس و تنظیم کتاب مردمی فلسطین، برپایی اولین موکب کتاب رضوی همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، ساماندهی سالن‌های مطالعه در سطح استان، راه اندازی کتابخانه‌های سیار در سطح استان، افتتاح کتابخانه مرکزی پس از 23 سال و افتتاح 17 کتابخانه عمومی در سطح استان، از جمله اقدامات و خدماتی است که اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها