سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
جزئیات برنامه‌های هفته کتاب در لرستان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از اجرای 23 برنامه فرهنگی و هنری در هفته کتاب این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) در لرستان، احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: هم‌زمان با هفته کتاب، 23 برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در لرستان، برگزاری آیین تجلیل از فعالان کتاب و نشر استان با حضور نویسندگان، ناشران، مترجمان و دست‌اندرکاران چاپ و عرضه کتاب است که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دیدار نویسندگان، مولفان، مترجمان و فعالان عرصه کتاب لرستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیگر برنامه‌ای است که همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب در لرستان برگزار می‌شود.

فتایی، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌ها، دیدار با پیشکسوتان حوزه کتاب لرستان، بازدید از کتابفروشی‌ها و کتابسراهای مهم مرکز استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه کتاب، به صدا درآمدن زنگ مطالعه و برگزاری مسابقه انشاء‌نویسی با موضوع کتاب در مدارس و آموزشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاه نقاشی، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، بازدید از کتابخانه‌های عمومی استان، رونمایی از تازه‌های نشر، برگزاری مراسم عصری با شعر و مسابقه کاریکاتور با موضوع کتاب، معرفی کتابهای مولفین استان از طریق صدا و سیمای مرکز استان، برگزاری همایش پیاده‌روی، برگزاری مسابقه قصه‌نویسی، بازدید از موسسات انتشاراتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد استان، رئوس برنامه‌های طراحی شده بیست و هفتمین هفته کتاب در لرستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، گفت: برگزاری جشن بزرگ «بهار مهربانی» با مشارکت برخی دستگاه‌های فرهنگی استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته کتاب و تقارن آن با هفته وحدت با حضور عموم مردم در یکی از بوستان‌های شهر خرم آباد برگزار می‌شود که امیدواریم در ارتقای سطح دانش عموم مردم موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها