سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
هشتمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار در بیجار برگزار شد

هشتمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار شامگاه دوشنبه با حضور جمع زیادی از شاعران و معرفی برگزیدگان خود در دو بخش شعر کُردی و فارسی در فرهنگسرای امیرنظام گروسی بیجار به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، امام جمعه شهرستان بیجار در این همایش ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: وحدت، انسجام و همدلی شیعه و سنی و مذاهب اسلامی حول محور قرآن کریم، رمز پیروزی مسلمین جهان است.

حجت‌الاسلام علی مرادی برگزاری چنین همایش‌های را فرصتی برای انس و الفت بیش از پیش میان اهل تشیع و اهل سنت دانست و افزود: تمام ادیان آسمانی به وجود و ظهور منجی آخرالزمان اعتقاد دارند.
 

 
وی با اشاره به احادیثی از حضرت محمد در کتب اهل سنت عنوان کرد: در یکی از این احادیث که در کتب اهل  سنت آمده است نبی اکرم می‌فرمایند حضرت مهدی از فرزندان من است و اگر از عمر این دنیا باقی نماند مگر یک روز خداوند سبحان آن روز را طولانی خواهد کرد که مردی از خاندان من خواهد آمد و دنیا را مملول از عدل و داد خواهد کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار نیز در ادامه با بیان اینکه فراخوان این همایش در دو بخش شعر کُردی و فارسی اعلام شد، ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار ۱۵۰ اثر ادبی از ۵۰ شاعر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

عباس محمدمرادیان با بیان اینکه آثار رسیده از استان‌های زنجان، قزوین، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، قم و کردستان به دبیرخانه این همایش ارسال شد، افزود: این آثار در قالب‌های شعر، غزل، نثر و قصیده بود که در نهایت حدود ۱۵ اثر برای ارائه در همایش انتخاب شد.
 

 
وی به داوری آثار رسیده نیز اشاره کرد و افزود: کار داوری آثار این همایش منطقه‌ای با سرپرستی احمد علوی از شاعران بین‌المللی استان قم انجام می‌شود.

محمدمرادیان، تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار به زبان هنر و ادبیات و معرفی این فرهنگ به نسل جوان را از جمله اهداف این همایش منطقه ای برشمرد و اضافه کرد: همایش‌های ادبی با موضوع آیینی، زمینه فراهم شدن فضای معنویی و عرفانی در میان شاعران جوان و علاقمندان به اشعار مذهبی را فراهم می‌کند.


در ادامه این مراسم، امیر رسولی از زنجان، ناصر دوستی از زنجان، طیبه بهبودی از قزوین، مریم مسرور از کنگاور، محسن کلهر از همدان، حسن کرمی از همدان، طاهره تختی از بیجار و اکرم بهرام چی از بیجار در بخش شعر فارسی و علی اصغر فریدونی، محمدرحیمی رضوان و ابوالقاسم معمار از بیجار در بخش شعر کُردی برگزیده شدند.

شاعران برگزیده هشتمین همایش شعر انتظار اشعار خود را با موضوع انتظار برای حاضرین در مراسم قرائت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها