شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
«گفت‌وگو با دیگری» در دانشگاه علامه طباطبایی

کتاب «با دیگری: پژوهشی در تفکر میان‌فرهنگی و آیین گفت‌وگو» در نشست دانشجویی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فصلنامه علمی ـ تخصصی فلسفه لوکوس با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی «گفت‌وگو با دیگری» را برگزار می‌کند.

«با دیگری: پژوهشی در تفکر میان‌فرهنگی و آیین گفت‌وگو» با حضور علی‌اصغر مصلح، نویسنده کتاب نقد و بررسی می‌‌شود.

در این نشست افزون بر نویسنده کتاب محمدمهدی فلاح، دانشجوی دکتری فلسفه دین دانشگاه علامه طباطبایی، علی الماسی‌زند، دانشجوی کارشناسی‌ارشد فلسفه هنر دانشگاه علامه طباطبایی و آریان شبگرد، دانشجوی کارشناسی‌ارشد فلسفه غرب دانشگاه علامه طباطبایی حضور دارند و به این کتاب می‌پردازند.

«با دیگری» تازه‌ترین کتاب علی‌اصغر مصلح، با عنوان پژوهشی در تفکر میان فرهنگی و آیین گفتگو از سوی انتشارات علمی منتشر شده است.
 
پرسش کانونی این کتاب، چیستی و چگونگی راه‌های زیستن با دیگران است. برای زیستن با «دیگری» چه بینش، اندیشه و رفتاری باید داشت؟ این پرسش در زمان معاصر به پرسشی اساسی تبدیل شده است. امروز گوناگونی و برخورد منافع و اعتقادات، ملموس‌ترین مساله پیش‌روی همه مردم جهان است. با این مسأله و تبعات آن چه باید کرد؟
 
در این اثر موضوع ‌زیستن «با دیگری»، در مراتب مختلف مورد پژوهش قرار گرفته‌ و مؤلف به ایستادن در «میانه» و اندیشیدنِ از این افق دعوت کرده است. نگارنده ضمن بازخوانی تاریخ تفکر و فرهنگ از منظر میان‌فرهنگی، به بازاندیشی بخش‌هایی از فرهنگ اسلامی و ایرانی پرداخته و مناسبات حاکم بر جهان معاصر را مورد بحث و نقد قرار داده است.
 
این نشست دوشنبه 20 آبان ساعت 10 تا 12 در دانشگاه علامه طباطبایی به نشانی بزرگره شهید چمران، پل مدیریت، خیابان علامه طباطبایی جنوبی، تقاطع خیابان حق‌طلب غربی، دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی، طبقه سوم، سالن سرای سخن برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها