پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
فعالیت 79 کتابخانه عمومی با 10 هزار جلد کتاب در استان اردبیل

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با اشاره به فعالیت 79 کتابخانه عمومی با نزدیک به 10 هزار جلد کتاب در سطح استان، از تصمیم این اداره‌کل برای به‌روز رسانی منابع این کتابخانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، پروانه رضاقلی‌زاده در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی جوامع، ریشه در کمبود آگاهی افراد آن جامعه دارد؛ از این رو کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در ارتقاء سطح فرهنگ جوامع بشری خواهد داشت.

وی با ییان اینکه پس از آموزش و پرورش، کتابخانه‌ها دستگاه فراگیر سطح استان محسوب می‌شود، افزود: 79 کتابخانه عمومی فعال با نزدیک به 10 هزار جلد کتاب در سطح استان داریم که بستری مناسب برای افراد اهل مطالعه است. ما در صدد بهبود شرایط مطالعه و به‌روز رسانی کتب برای علاقه‌مندان بیشتر حوزه‌ها هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به تأکید امام جمعه محترم اردبیل برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی سمن‌ها در زمینه افزایش سرانه مطالعه که مطابق با وظایف درج شده در اساسنامه فعالیت آنان باشد، حمایت می‌کنیم.

وی معرفی سرمایه‌های اجتماعی و نخبگان را از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد و گفت: اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها منوط به همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، کانون‌های فرهنگی و سایر ارگان‌های مرتبط خواهد بود.رضاقلی‌زاده بیان کرد: نهاد کتابخانه‌ها از 18 آبان‌ماه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و بهره‌مندی هرچه بیشتر فعالان و علاقه‌مندان اقدام به اجرای برنامه‌های تبیین شده خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها