شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم افتتاح می‌شود

​مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از راه‌اندازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر در استان قم، گفت: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس برای عمل به رسالت اصلی خود و انجام فعالیت‌های خود هفت سازمان ایجاد کرده است.
 
وی ترویج فرهنگ دفاع و شهادت میان نسل جوان را بااهمیت دانست و بیان کرد: از جمله اقدامات این اداره‌کل ایجاد دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌های سراسر کشور بوده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اضافه کرد: موضوع تخصصی جهاد و مقاومت در حوزه‌های علمیه شکل‌گرفته، و این دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه نیز تدریس می‌شود.
 
وی با تاکید بر نقش مراجع در دفاع مقدس به سخن مقام معظم رهبری در رابطه با قم اشاره کرد و یادآور شد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند در قم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث شود تا جایگاه قم در دفاع مقدس برای همگان روشن شود.
 
لقمان‌پور تعداد رزمندگان طلبه در 8 سال جنگ تحمیلی را 23 هزار نفر برشمرد و گفت: حوزه علمیه در دفاع مقدس 4300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
این مقام مسئول در خصوص احداث مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس یادآور شد: مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس که احداث آن از سال 90 آغاز شده است، در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها