یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
اعلام آمادگی برای تبدیل بخشی از مصلای اردبیل به سالن مطالعه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد این استان برای توسعه فرهنگ مطالعه، گفت: آماده‌ایم بخشی از فضای طبقه دوم مصلای اردبیل را به سالن مطالعه اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، در آستانه مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، آیت‌الله سیدحسن عاملی، شنبه شب در دیدار کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، با تأکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی در ادبیات و رفتارهای اجتماعی مردم نقش بسزایی دارد، گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم استان، باید کتابخانه‌های سیار بیشتری راه‌اندازی شود و برای توسعه این فرهنگ، از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استان بهره بیشتری گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: مساجد استان نیز برای توسعه فرهنگ مطالعه ظرفیت مطلوبی دارند که برای استفاده بهتر از این قابلیت، آماده‌ایم بخشی از فضای طبقه دوم مصلای اردبیل را به سالن مطالعه اختصاص دهیم زیرا توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی و به‌روز شدن منابع آن، همچون دیگر تحولات علمی جهان حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر نقش خطیر خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی تصریح کرد: متأسفانه برخی خانواده‌ها برای مصارف غیرضروری هزینه‌های گزافی صرف می‌کنند در حالی که بیشتر باید به خرید کتاب اختصاص یابد.

عاملی اضافه کرد: کتاب‌های فاخر خطی بسیاری از علمای استان وجود دارد که باید درباره آنها تحقیق و پژوهش صورت گیرد و آحاد مردم با این آثار ارزشمند آشنا شوند.

پروانه رضاقلی‌زاده، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار  با تأکید بر اینکه کتاب بهترین گزینه برای تأمین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: زیربنای توسعه فرهنگی جوامع، کتاب و کتاب‌خوانی است و بر همین اساس، کودکان و نوجوانان، مخاطبان اصلی کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی با بیان اینکه توسعه برنامه‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل است، گفت: برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ۱۷۶ کتابدار در ۷۹ کتابخانه عمومی استان اردبیل فعالیت دارند و برنامه‌های مختلف فرهنگی با هدف تشویق و ترغیب اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

رضاقلی زاده در خصوص وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کتابخانه‌های عمومی استان هم گفت: کتابخانه مرکزی شهرستان بیله‌سوار ۹۵ درصد و کتابخانه عمومی روستای انجیرلوی این شهرستان ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه شهرستان گرمی نیز تأمین شده است و بنای آن توسط بنیاد علوی احداث خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها