چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
۳۰۰ اثر به دبیرخانه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال ۳۰۰ اثر از ۱۰۱ شاعر کشوری به دبیرخانه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در قروه خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸۱ اثر به مرحله داوری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، جلال قلعه‌شاخانی امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه در جمع اصحاب رسانه گفت: فراخوان این کنگره ملی مرداد ماه در سطح کشور اعلام شد که بعد از اتمام مهلت ارسال آثار 300 اثر از ۱۰۱ شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

وی ادامه داد: بعد از بازبینی آثار رسیده 281 اثر از ۶۴ مرد و ۳۷ زن توسط هئیت داوران، داوری شد.

قلعه شاخانی به تفکیک آثار در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: از بین آثار رسیده ۱۶۴ اثر در رده سنی بالای ۳۰ سال، ۷۷ اثر در رده سنی زیر ۳۰ و ۴۰ اثر نیز در بخش ویژه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به استان های شرکت کننده در این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از کنگره شاعران از استان های قم، مشهد، اصفهان، زنجان، همدان، بوشهر، تهران، خوزستان، کردستان و کرمانشاه آثاری به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

وی از برگزاری کارگاه شعر با حضور عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی و بهروز خیریه در اولین روز از برگزاری این کنگره خبر داد و یادآور شد: این کارگاه با حضور شاعران شرکت کننده در کنگره و شاعران استانی برگزار می شود. هم اکنون_دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی در قروه دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی چهارشنبه اول آبان با حضور مسئولان استانی، شاعران آیینی کشور، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اقشار مختلف مردم در کانون ولایت شهرستان قروه آغاز به کار کرد و به مدت دو روز به طول خواهد انجامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها