سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
فیلم زندگی طاهره صفارزاده ساخته می شود

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده قول ساخت فیلمی از زندگی طاهره صفارزاده با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم بزرگداشت مرحومه طاهره‌ صفارزاده که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، شامگاه سه‌شنبه (۳۰ مهرماه) در محل این انجمن برگزار شد، قول ساخت فیلم یا فیلم مستندی فاخر و در شأن این بانوی شاعر، ادیب و مترجم را با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی داد.

ابتکار در شروع سخنان خود در این مراسم به زندگی شخصی پربار صفارزاده اشاره کرد و گفت: صفارزاده یک شخصیت بسیار جامع، نافذ و تاثیرگذار بود، که علاوه بر اینکه شاعر، ادیب و مترجم قرآن بود، زندگی شخصی بسیار پرفراز و نشیب جذابی داشت. او مسیر زندگی خود را آگاهانه و بر اساس شناخت و درک درست انتخاب کرد و در کنار همه فعالیت‌های علمی و فرهنگی که داشت، در مقابل مسائل سیاسی و اجتماعی زمانه خود بی‌تفاوت نبود و در این عرصه‌ها هم فعالانه حضور داشت.

                                  

ابتکار ضمن اشاره به تاثیرگذاری بالای فرهنگی، ادبی و اجتماعی صفارزاده در دوران انقلاب اسلامی و نقش بسزای او در همراه کردن نسل جوان آن روز با انقلاب، عنوان کرد: شخصیت صفارزاده برای امروز ما هم می‌تواند بسیار ارزنده و تاثیرگذار باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی درخواست دارم که برای آموزش و پرورش و وزارت علوم و آموزش عالی درخواستی تنظیم شود تا طاهره صفارزاده وارد کتاب‌های درسی و دانشگاهی کشورمان شود و شخصیت جذاب، نافذ و تاثیرگذار این بانوی بزرگوار که نگاهش به دنیا و محیط اطرافش، جامع و از یأس و ناامیدی به دور است، به فرزندان این کشور نشان داده شود.

وی افزود: آثار بسیاری از شاعران معاصر یا هم عصرصفارزاده، پر از یاس و نامیدی است، اما صفارزاده چنان نگاه نافذی به آینده دارد، که همیشه یک نور امیدی به آینده در آثار او پیداست و از طرفی نحوه حضورش در عرصه‌های اجتماعی قابل توجه است؛ که این برای نسل جوانی که به دنبال الگویی می‌شود، بسیار الهام‌بخش است. بنابراین درخواست می‌کنم که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حتما این مکاتبه را از آموزش و پرورش داشته باشد، ما هم قول می‌دهیم پیگیری کنیم که شخصیت صفارزاده به درستی در کتاب‌های درسی و دانشگاهی ما منعکس شود.

ابتکار در ادامه قول ساخت فیلمی از زندگی طاهره صفارزاده را داد و گفت: من به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، همین‌جا و در حضور شما قول می‌دهم که با اجازه خانواده صفارزاده، فیلم یا مستند داستانی زندگی در شان این بانوی بزرگوار تهیه کنیم. فیلمی که مثل شخصیت خود او، الهام‌بخش و نافذ باشد و نه تنها برای جوانان، دختران و زنان این سرزمین، بلکه برای همه اعضای جامعه بشری که امروز تشنه و سرگردانند و دنبال الگوهای درخشان می‌گردند، بتوانیم فیلمی در خور و شایسته، با کمک انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بسازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها