دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
ارسال 350 اثر به سوگواره ملی «ماه منیر» در اردبیل

آئین پایانی سوگواره شعر عاشورایی «ماه منیر» اول آبان‌ماه در اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، در اواخر تیرماه فراخوان سوگواره شعر عاشورایی «ماه منیر» به صورت سراسری صادر و به مدد گستردگی فضای مجازی ارائه شد که استقبال مناسبی را نیز در اقصی نقاط کشور داشت.

این سوگواره در نخستین دوره به عنوان برنامه فرهنگی مختص اردبیل ثبت شد و مقرر است پس از طی چند دوره ملی، در سطح بین‌المللی نیز برگزار شود.

نام حضرت عیاس (ع) در اردبیل جایگاه ویژه‌ای دارد و از این رو این دوره سوگواره به نام درخشان ایشان مزین شده و ابعاد زندگی، معرفت و شجاعت، کرامات، ولایتمداری و شهادت حضرت ابوالفضل (ع) از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای آن است.

با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، برنامه سالانه این رویداد نوشته شد و با توجه به اینکه قرار شد «ماه منیر» به شکل دو زبانه برگزار شود، آثار ترکی و فارسی بسیاری به دبیرخانه رسید.

یاسر محمدپور، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: مهلت تعیین شده برای دریافت اشعار تا ۱۵ شهریور بود اما پس از پایان مهلت ارسال، همچنان آثاری رسید و فصل داوری را طولانی‌تر کرد.

وی افزود: 350 اثر به دبیرخانه رسید و در سه مرحله داوری و برگزیدگان هر دو بخش ترکی و فارسی مشخص شد که خوشبختانه پراکندگی آثار از استان‌های مختلف مناسب است.

اختتامیه سوگواره «ماه منیر» صحن شورای شعر عاشورایی است و چنانکه از اسم برنامه برمی‌آید، اربعین بهترین زمان برگزاری اختتامیه می‌بود، اما با لحاظ کردن مشارکت آثاری که دیرتر به دبیرخانه رسید، مقرر شد آئین اختتامیه سوگواره ملی شعر عاشورایی ماه منیر، چهارشنبه یکم آبان ماه، در نگارخانه ختایی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها