دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
هزینه کردن در امر کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری است

سرپرست فرمانداری شاهرود در دومین نشست هماهنگی معرفی این شهرستان برای رقابت در طرح انتخاب پایتخت کتاب، گفت: هزینه برای کتاب، سرمایه‌گذاری است و کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، احمد خرم، سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود تصریح کرد: تلاش مضاعف دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی را می‌طلبد که شاهرود را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم و همه به دنبال این رخداد بزرگ هستیم تا جایگاه فرهنگی کتاب در شهرستان شاهرود مشخص شود.

وی افزود: باید شرح وظایف هر دستگاه به طور خاص تعریف شود تا در تقویم زمانی مشخص برنامه‌های عملیاتی خود را اعلام کنند و از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان استفاده شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در سخنانی در این نشست گفت: از اهداف کلی پایتخت کتاب، کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی محور شهرها است.

مهدیان با بیان اینکه در فراخوان ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب قلعه‌نو خرقان به‌عنوان کاندید معرفی شده است، بیان کرد: شاهرود شهرستانی است که برنامه‌های اجرا شده در آن را نمی‌توان در ردیف بسیاری از شهر‌های بزرگ دید و در این گام صرفاً یک جمع‌بندی نیاز دارد تا بتواند نظر هیئت‌داوران را جلب کند.

رضا مهدیان افزود: از اهداف مهم پایتخت کتاب، انس و جان بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب و ساماندهی و نیز بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی بومی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه این طرح با مشارکت نهاد‌های دولتی و غیردولتی، شهرداری‌ها دهیاری‌ها، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی اتحادیه ناشران کانون‌های فرهنگی مساجد اجرا می‌شود، گفت: شهر منتخب علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالیرتبه کشوری مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها