یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
​بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین حسین واثقی در عصر کتاب

بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین حسین واثقی در بیستمین دوره عصر کتاب سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیستمین دوره عصر کتاب به بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین حسین واثقی، احیاگر آثار امامیه در سرزمین وحی اختصاص دارد.

این نشست سه‌شنبه 30 مهر ساعت 16 تا 18 در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین واثقی حسین واثقی، احیاگر آثار امامیه در سرزمین وحی مولف مجموعه «ذخائر الحرمین شریفین» است. این کتاب حاوی 100 نامه و در 9 فصل تنظیم شده است. پاسخ به نامه طرف مقابل، مطالب دوستانه و محبت آمیز، سفارش به خدمت بعضی اشخاص که عازم حجّ بودند، سفارش به دولت ایران که به برخی افراد کمک کند، قراردادهای بین دولت ایران و حاکمان مکه و والیان أحساء و بصره برای رفت و آمد کاروان های حج ایرانی، روابط ایران و حجاز، اعاناتی که برای اهالی حرمین شریفین ارسال می شد، هدایای متبادله بین دو طرف از جمله فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهد. 

سفارش أکید به خدمت به حجّاج و حراست از آنان در برابر غارت أعراب بیابانی، مسدود شدن و یا گشودن راه حجّاج ایرانی از أحسا و بصره و بغداد، اظهار اشتیاق برای زیارت مکه و مدینه، درخواست اسب عربی برای سلطان ایران، فرامین خلیفه عباسی برای امارت حجّاج توسط حسین علوی و فرزندانش شریف رضی و شریف مرتضی، روابط مکه و حیدر آباد هند، روابط علمی و ادبی بین دو طرف، تشویق مسلمانان به کمک به پروژه راه آهن شام و حجاز دیگر فصل‌های  این کتاب را شامل می‌شود.

سرای کتاب در خیابان انقلاب، بین خیابان براداران مظفر جنوبی و فلسطین، پلاک 1080، طبقه منفی 2 واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها