چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
انتشار مجموعه مقالات «تحلیل مصرف رسانه‌ای ایرانیان»

مجموعه مقالات «تحلیل مصرف رسانه‌ای ایرانیان» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه مقالات «تحلیل مصرف رسانه‌ای ایرانیان» شامل 10 مقاله علمی بر مبنای تحلیل ثانویه داده‌­های «پیمایش ملی ارزش­‌ها و نگرش­‌های ایرانیان» است که به بررسی وضعیت مصرف رسانه‌­ای و رابطه آن با نگرش‌­ها و کنش‌های اجتماعی-سیاسی میان شهروندان ایرانی می­‌پردازد.
 
شناسایی نسبت مصرف رسانه‌ای با نگرش‌های اجتماعی، تأثیر مصرف رسانه‌ای بر هویت‌یابی شهروندان، بررسی تغییرات مرجعیت رسانه‌ای در جامعه ایران طی دهه گذشته، بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای و مشارکت سیاسی شهروندان و بررسی نسبت بین مصرف رسانه‌ای و زندگی روزمره از مهمترین اهداف این مجموعه مقاله است.
 
عناوین 10 مقاله این مجموعه که با مدیریت خیام عزیزی مهر و نظارت عبدالله بیچرانلو تدوین شده است.
 
تحلیل مصرف فرهنگی جامعه‌ ایرانی نوشته سید محمد مهدی خوئی، مطالعه‌ رابطه‌ مصرف رسانه‌ای و نگرش‌های سیاسی در بین ایرانیان نوشته مهدی غلامزاده، رژیم مصرف رسانه‌های اجتماعی ایرانیان: تحلیل برآیند نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی نوشته مجتبی حاجی‌جعفری، تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانه‌ای نوشته محمد گرامیان، وضعیت مصرف رسانه‌­ای در ایران: از مصرف تا مشارکت رسانه­‌ای نوشته سیاوش قلی­پور  و علیرضا مرادی از جمله مقالات این مجموعه است.
 
اثرات رسانه‌ای و جامعه: یک مطالعه میدانی روی جامعه ایران نوشته خیام عزیزی مهر و احسان شاه قاسمی، بررسی رابطه‌ مصرف رسانه‌ای و هویت در ایرانیان نوشته علیرضا عبداللهی‌نژاد و سعید محمدی، مصرف رسانه‌­ای و مجازی شدن زندگی روزمره: از پاشایی تا پلاسکو نوشته عباس خورشیدنام، آسیب‌شناسی جریان اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، بررسی ساده‌پذیری و به اشتراک‌گذاری مطالب نامعتبر نوشته شاهو صبّار و محمدرضا سعیدآبادی، فرهنگ شهرت در ایران: پژوهشی بر روی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان نوشته احسان شاه قاسمی از دیگر مقالات تشکیل‌دهنده این مجموعه مقالات است.
 
این مجموعه پس از ویرایش و آماده‌سازی از سوی انتشارات پژوهشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها