چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
انتشار اطلاعات نشر در سالنامه آماری «فرهنگ و هنر سال 1397»

بهرامی‌کمیل از انتشار سالنامه آماری «فرهنگ و هنر سال 1397» خبر داد و گفت: دنبال این هستیم علاوه‌بر آمار فعالیت‌های فرهنگی نهاد‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار فعالیت نهاد‌های دیگر را نیز در سالنامه انعکاس دهیم.

نظام بهرامی‌کمیل؛ معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به انتشار سالنامه آماری «فرهنگ و هنر سال 1397» بیان کرد: گلچینی از آمار فعالیت‌های فرهنگی 19 نهاد زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از‌جمله سه معاونت‌ امور فرهنگی، هنری و مطبوعاتی و سازمان‌های وابسته در این سالنامه منتشر شده است.
 
وی با بیان این مطلب که هدف اصلی از انتشار سالنامه آماری «فرهنگ و هنر» انعکاس حرکت و قدم‌های فرهنگی است، افزود: این شماره از سالنامه همانند سال گذشته با فاصله 6ماه از پایان سال منتشر شد؛ در‌حالی‌که پیش از این سالنامه‌ها با فاصله زمانی یک ساله و حتی بیشتر منتشر می‌شدند.
بهرامی‌کمیل ادامه داد: در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد بر این است که اطلاعات و داده‌های آماری به‌غیر از آمار محرمانه باید در اختیار عموم قرار بگیرد؛ بنابراین علاوه بر 800 نسخه کاغذی، نسخه الکترونیکی با قابلیت کپی‌برداری برای استفاده پژوهشگران در اختیار عموم قرار داده شده است.
 
معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امید‌واریم دیگر نهاد‌ها نیز به موضوع ایجاد دسترسی عموم به آمار فعالیت‌های خود توجه کنند.
     
بهرامی‌کمیل گفت: دنبال این هستیم که علاوه‌بر آمار فعالیت‌های فرهنگی نهاد‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار فعالیت نهاد‌های دیگر از‌جمله شهرداری و یا وزارتخانه‌هایی مانند بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز در سالنامه انعکاس دهیم.   

 وی بیان کرد: ثبات در اقلام آماری، یکی از شروط احصاء قابل‌قبول‌تر اطلاعات است؛ در‌غیر این صورت، جریان مقایسه اطلاعات و آمار دوره‌های مختلف با اشکال مواجه خواهد شد. با وجود این نباید فراموش کرد تغییرات، ضرورت حذف و یا تعریف اقلام جدید را ایجاد می‌کند؛ بنابراین هر ساله در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی، اقلام فرهنگی در کارگروه تخصصی بازبینی می‌شوند.  
 
وی با بیان این مطلب که اقلام فرهنگی مربوط به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی در مقایسه با سال گذشته تغییر نداشته است، ادامه داد: عنوان و شمارگان کتاب به تفکیک موضوع، محل نشر، نوع اثر شامل ترجمه و تالیف، تعداد ناشران به تفکیک عنوان کتاب‌های منتشر شده، مولفان به تفکیک جنسیت، برگزاری نمایشگاه‌های استانی، آمار مجوز‌های پیش از انتشار کتاب، تعداد کتاب‌های منتشر شده به تفکیک استان‌ها و ناشران فعال به تفکیک جنسیت از‌جمله اقلام آماری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالنامه آماری «فرهنگ و هنر سال 1397» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها