سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
رونمایی از شش کتاب از نویسندگان لرستانی در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان

در سومین روز از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان، از شش عنوان کتاب نویسندگان لرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، در مراسمی با حضور احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان، از ۵ عنوان کتاب نویسندگان لرستان رونمایی شد.

در این مراسم که برخی از چهره‌های فرهنگی استان نیز در آن حضور داشتند از کتاب‌های «ویرنامه» اثر علیمردان عسگری عالم، «محاکات» نوشته علیرضا قوامی، «واگیژه خیال» تالیف محمود سرهنگی، «مدینه فاضله از منظر شهید مطهری» اثر محمد جمالیان و «خانه‌های تاریخی خرم آباد» نوشته محمد محمدی اصل رونمایی شد.

ناشر این ۵ عنوان کتاب، انتشارات شاپورخواست است که از آغاز فعالیت، بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب نویسندگان بومی لرستان را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار داده است.


همچنین در حاشیه برپایی این نمایشگاه و با حضور معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از کتاب «گنجینه آب لرستان» نوشته عطا حسن‌پور و رضا میرزایی رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این مراسم گفت: فقدان منابع علمی پیرامون ظرفیت‌های تاریخی لرستان یکی از مهمترین دغدغه‌های مجریان فرهنگ، دانشگاهیان و پژوهشگران استان بوده و بسیار خرسندیم که امروز به همت دو تن از محققان استان، یک منبع علمی و پژوهشی متقن در خصوص سازه‌ها و بناهای آبی لرستان، رونمایی می‌شود.

فتایی تصریح کرد: لرستان سرزمینی با تاریخ پربار اما در برخی موضوعات ناگفته است و این اثر نخستین کتاب در حوزه باستان‌شناسی آب در کشور به شمار می‌آید که می‌تواند پاسخی باشد به نیاز علاقه‌‎مندان به مطالعه سازه‌ها و بناهای آبی لرستان.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این مراسم گفت: هر زمان که بناها و سازه‌های تاریخی لرستان از جمله سازه‌های آبی را که در این کتاب به آنها پرداخته شده، تحلیل می‌کنیم، به هویت و تمدن مردم این دیار پی می‌بریم.

گودرز امیری تصریح کرد: اینگونه مطالعات علاوه بر جنبه‌های تاریخی می‌تواند در زمینه مهندسی مصرف آب و انرژی هم بسیار مفید واقع شود.

کتاب «گنجینه آب لرستان» مشتمل بر ۲۵ فصل است که به معرفی و تحلیل ۱۵۰ سازه و بنای آبی لرستان از دیدگاه‌های باستان‌شناسی، مردم شناسی، زمین شناسی و آب شناسی می‌پردازد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان با حضور ۳۰۰ ناشر کشوری و ۲۰ ناشر بومی، از ۲۰ مهرماه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان آغاز شده و تا ۲۵ همین ماه دایر است. در این نمایشگاه، برنامه‌های فرهنگی متعدد و متنوعی، از جمله رونمایی از آثار نویسندگان استان، کارگاه‌های تخصصی، شعر خوانی و داستان نویسی نیز اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها