سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
برترین‌های نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور کتاب تجلیل شدند

نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور کتاب، مطالعه و خواندن با معرفی صاحبان آثار برتر در دانشگاه سمنان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، رحمان معرفت، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور کتاب، با اعلام این خبر گفت: در پایان این جشنواره مریم‌السادات میرحسنی مقام نخست، همایون عبدالرحیمی مقام دوم و شقایق محمدی مقام سوم را کسب کردند.

معرفت با بیان اینکه سه برگزیده این جشنواره از دانشجویان رشته ارتباط تصویری بودند، افزود: اثر ارسالی حسین شادمان نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر این جشنواره انتخاب شد.

وی با بیان اینکه کارتون و کاریکاتور گونه‌هایی از هنرهای تجسمی هستند که همواره ارتباطی عمیق و مستقیم با مخاطب خود برقرار و می‌توانند پیچیده‌ترین مفاهیم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن منتقل کنند، گفت: تنوع آثار رسیده به دبیرخانه و وجود استعدادهای جوان در بین شرکت‌کنندگان، نوید آینده‌ای روشن را برای این رشته در کشورمان می‌دهد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور کتاب، مطالعه و خواندن تصریح کرد: در مجموع 50 اثر از دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری اولیه، 19 اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند.

معرفت با اشاره به اینکه اثرگذاری، جذابیت، تکراری و کپی نبودن از جمله شاخص‌های داوری آثار بود، گفت: آثار در مرحله داوری بدون نام بودند و هیچ یک از داوران اطلاعی درباره پدیدآورندگان آثار نداشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها