سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
ترجمه جلد دوم تاریخ فلسفه غرب اثر آنتونی کنی منتشر شد

ترجمه جلد دوم تاریخ فلسفه غرب اثر آنتونی کنی به ترجمه رضا یعقوبی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ترجمه جلد دوم تاریخ فلسفه غرب اثر آنتونی کنی به ترجمه رضا یعقوبی منتشر شد. جلد دوم این اثر به فلسفه قرون وسطی تعلق دارد و از آگوستین تا محكومیت پامپوناتزی توسط شورای لاتران در 1513 را روایت كرده است.

 هنگام انتشار نسخه انگلیسی كتاب، پاره ای از از صاحب نظران تصریح كرده‌اند كه برای اولین بار است فردی با تسلطی بی‌نظیر در باب كل قرون وسطی، تاریخ‌نگاری فلسفی می‌كند. كنی در این كتاب به گونه‌ای با این دوره تاریخی مهم روبرو می‌شود كه گویی مشكلات و پرسش‌های كنونی بشر را مدنظر دارد.

در كتاب «ذهن، روش و اخلاق» كه آكسفود به افتخار كنی منتشر كرده است، جان كاتینگهام درباره تاریخ فلسفه كنی نوشته است : آنتونی کنی بر خلاف نوشته‌های بسیاری از فلاسفة امروزین که رابطة فلسفه با گذشته‌اش را نادیده می‌گیرند یا کم‌اهمیت جلوه می‌دهند، تصمیم گرفته است بیشتر آثارش در چهل سال گذشته را بر چند شخصیت کلیدی در تاریخ فلسفه متمرکز کند. کنی دریافته است که «دست یافتن به ذهنیت برخی از فلاسفة بزرگ گذشته» روش بسیار موثری برای رسیدن به بینش فلسفی است. تاریخ فلسفه، آن‌طور که کنی به آن پرداخته است، جدا از اینکه یک کار تاریخی صرف یا یک رشتة ابزاری باشد، اغلب خودش راه بسیار پرثمری برای فلسفه‌ورزی است. چون فلسفه راه کسب دانش تازه نیست بلکه (به قول کنی) «طریق فهم است و به عبارتی ساماندهی دانسته‌هاست».

جلد دوم تاریخ فلسفه غرب(فلسفه قرون وسطی) نوشته آنتونی كنی به ترجمه رضا یعقوبی در 478 صفحه با قیمت 75000 تومان به تازگی از جانب بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها