دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
ملاحظات سیدجواد طباطبایی درباره دانشگاه واکاوی می‌شود

کتاب «ملاحظات درباره دانشگاه» نوشته سید جواد طباطبایی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واکاوی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشستی را درباره دانشگاه ایرانی برگزار می‌کند.

در این هم‌اندیشی که شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ از ساعت 10 تا 19 برگزار می‌شود، حسن محدثی، قاسم پورحسن، محمد منصورنژاد، حسین روحان، رحیم محمدی، نعمت‌الله فاضلی، محمدح. بادامچی، محمد محمدی، آیت میرزایی، محمد علایی، رضا نساجی و سید جواد میری حضور دارند و درباره دانشگاه ایرانی سخن می‌گویند.

کتاب «ملاحظات درباره دانشگاه» اثر سیدجواد طباطبایی از سوی انتشارات مینوی خرد منتشر شده است.این کتاب حاوی صور بنیادینی از نگاه طباطبایی به مسائل فرهنگی و آموزشی از دریچه پروژه تأملی درباره ایران است. این اثر را می‌توان معاصرترین کتاب طباطبایی دانست که صریح‌ترین موضع درباره سرشت و سرنوشت نهاد دانشگاه پس از انقلاب سال پنجاه و هفت را اتخاذ کرده است.

از فصل اول که دانشگاه ایرانشهر نام دارد بگذریم، فصل دوم با عنوان دانشگاه بومی و دانشگاه ایرانشهر است که طباطبایی ذیل آن دست به تبیین مقدماتی برای ارائه چارچوبی برای فهم مسائل ایران معاصر از دریچه تفکر ایرانشهری می‌زند. در همین فصل است که طباطبایی علیه نویسندگانی نظیر داود فیرحی نقدهایی را وارد آورده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    اساتید دانشگاههای ما حرفی و نظریه ای جدی درباره دانشگاه ندارند وگرنه اینطور مکرر به پروپای دکتر طباطبایی نمی چسبند.آقایان کار خودتان را بکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها