دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کتاب «شهید عبدالله میثمی» به چاپ سوم رسید

کتاب «شهید عبدالله میثمی» که بر اساس زندگی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی توسط الهه حاجی حسینی تنظیم شده، از سوی انتشارات دارخوین به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات دارخوین در اصفهان سومین چاپ کتاب «شهید عبدالله میثمی؛ بر اساس زندگی سردار شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی» به کوشش الهه حاجی حسینی را با شمارگان سه هزار نسخه، ۳۲ صفحه و بهای هزار و ۲۰۰ تومان منتشر کرد. نخستین چاپ این کتاب در سال ۱۳۹۳ با شمارگان سه هزار نسخه و بهای هزار و ۲۰۰ تومان منتشر شده بود.

کتاب حاضر، یکی از کتاب‌های سری مجموعه «پنج دقیقه با بهشتیان» است که به سرگذشت و خاطرات روحانی شهید عبدالله میثمی با بیانی ساده و روان و مختصر می‌پردازد. «دانشگاه»، «فرصتی برای یادگیری»، «کنار هم بودن»، «سخنرانی رسمی»، «جذب نیرو»، «در کنار خدا»، «سبقت برادر»، «نامه دعوت» عناوین سرفصل‌های این کتاب است که در ذیل آنها خاطرات شهید مطرح شده‌اند.

شهید میثمی یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین شهدای اصفهان در هشت سال نبرد نیروهای حق علیه باطل است. این شهید والامقام اعتقاد زیادی به حضور مداوم در جبهه‌ها داشت و در جایی فرموده بود: «جنگ یک نعمت بزرگ و یک سفره گسترده الهی است و هرکس بیشتر بتواند در جنگ شرکت کند، از این سفره الهی بیشتر بهره برده ‌است.»
 همچنین یکی از برادران او در جبهه در جلوی چشم خود او به شهادت رسید و ایشان خم به ابرو نیاورد. در یکی از خاطرات این کتاب نیز اشاره شده که: «هر چه آقای محلاتی می‌گفت بروید حج قبول نمی‌کرد. می‌گفت: جبهه واجب‌تر است. آنجا کنار خانه خدا هستیم اما اینجا در میدان جنگ، خود خدا حاضر است و در کنار ماست.»

شاید بهتر باشد که زندگینامه مختصری از این شهید والامقام نیز به مخاطبان ارائه شود: حجت‌الاسلام عبدالله میثمی در سال ۱۳۳۴ خورشیدی در اصفهان به دنیا آمد. او پس از چند سال تحصیل حوزوی و تبلیغ و ترویج امور دینی در شهر خود، در سال ۱۳۵۳ به همراه برادرش رحمت‌الله میثمی به قم رفت و در مدرسه حقانی سکنی گزید و به تکمیل دروس دینی پرداخت. وی در کنار درس به مبارزه با حکومت نیز مشغول بود. وی در سال ۱۳۵۳ به دلیل مبارزه با رژیم پهلوی دستگیر و زندانی شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، شهید میثمی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم بازگشت. سپس در کنار دوست دیرینه‌اش مصطفی ردانی‌پور مدتی را در کردستان گذراند و از آنجا به دنبال تشکیل سپاه در یاسوج، به آن شهر عزیمت کرد، تا در کنار پاسداران به سازماندهی و ارشاد عشایر محروم بپردازد. در ادامه از سوی نماینده امام خمینی (ه) در سپاه، به عنوان مسئول دفتر نمایندگی امام در منطقه نهم (فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) منصوب شد.

در زمان جنگ نیز شهید حجت‌الاسلام والمسلمین فضل‌الله محلاتی، نماینده ولی فقیه در سپاه مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه خاتم‌الانبیا را که قرارگاه مرکزی و هدایت کننده تمامی نیروهای سپاه و بسیج و سایر نیروهای مردمی بود، به شهید میثمی سپرد.

شهید حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی در نهایت در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ در شلمچه از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و بعد از سه روز در ۱۲ بهمن درگذشت. پیکر وی در گلستان شهدای اصفهان در قطعه حمزه سیدالشهدا به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها