یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
همایش شعری «حب الحسین(ع) یجمعنا» برگزار شد

رییس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همه ما مهر امام حسین (ع) را در دل داریم و یکی از بهترین مدل ها برای ایجاد وحدت بیشتر برگزاری جشنواره‌های ادبی به ویژه شعر در سطح ملی و بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در همایش بین المللی شعر «حب الحسین(ع) یجمعنا» که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امام جمعه و فرماندار شهر هویزه، شعرای برجسته عراق و استان خوزستان و علاقه‌مندان به شعر عربی و اعضای انجمن شعرای عرب هویزه، در محل مجتمع فرهنگی و هنری فدک این شهر برگزار شد، گفت: شعار زیبای «حب الحسین یجمعنا» به معنای همدلی و گرد هم آمدن دوستداران و شیعیان آقا ابا عبدالله است.

وی با تاکید بر برگزاری چنین همایش‌هایی از سوی ادارات کل استانی افزود: شعر برای ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و به همین منظور ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها باید بر اجرای چنین همایش‌هایی مداومت ورزند.

ارزانی اضافه کرد: شعر دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و همایش‌های بین المللی با حضور شاعران ایرانی و عراقی به زبان عربی باید به صورت گسترده تر ی برگزار شود.

در ادامه این همایش  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هدف از برگزاری این همایش را ارتباط و نزدیک شدن بیش از پیش قلوب میان مردم ایران و عراق عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده این همایش را با کیفیت و حضور شاعران بیشتر برگزارکنیم.

محمد جوروند افزود: آثار شاعران در مدح سرور و سالار شهیدان است و امام حسین (ع) محور و نقطه اتحاد شیعیان جهان است.

وی در پایان بیان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در ایجاد همدلی و نزدیکی شیعیان جهان کمک کرده و نیز سرودن شعر در مدح آقا اباعبدالله در روایات متعدد تاکید بسیار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها