شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
تجدید چاپ «دشنه‌های بی‌دیس در ضیافت زندان» با تجدیدنظر کلی

کتاب «دشنه‌های بی‌دیس در ضیافت زندان» اثر تحقیقی گودرز ایزدی که در سال 1397 توسط انتشارات صالحیان منتشر شد، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، گودرز ایزدی در این باره گفت: چاپ دوم «دشنه‌های بی‌دیس در ضیافت زندان» با تجدید نظرکلی در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.
 
این نویسنده در ادامه با اشاره به محتوای کتاب افزود: بررسی ادبیات زندان در آثار 17 نویسنده بزرگ ایران از جمله بزرگ علوی، ابراهیم گلستان، علی‌اشرف درویشیان، نسیم خاکسار، هوشنگ گلشیری، اصغر الهی، محمد کلباسی، حسین آتش‌پرور، غلامحسین ساعدی، رضا براهنی، جلال آل‌احمد و... موضوع اصلی کتاب است و در آن به بررسی کارنامه نویسندگانی پرداخته‌ام که در داستان‌ها و رمان‌های خود از زندان و ادبیات زندان سخن به میان آورده‌اند.

وی ادامه داد: ادبیات زندان یک ژانر ادبی نوپا، شتابنده و جهان‌شمول است که از هنر و ادبیات بیرون آمده و در اندک زمانی با دلایل بسیار، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از قوی‌ترین انواع ادبی پیدا کرده است.

ایزدی یادآور شد: یک مجموعه داستان و یک مجموعه شعر هم آماده چاپ دارم که به‌زودی روی میز کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد. من پنجاه سال حرف نگفته و واژه نانوشته از مردم و میهنم در سینه دارم؛ البته بیشتر با دُرد دَرد. حتماً روزی ارزنی از حرف‌ها و واژه‌های این خرمن را خواهم نوشت، اگرچه به قول شاملو مجال اندک است و گویا مرگ هم کمان کشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها