پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
تمامی شهرهای استان سمنان کتابخانه‌دار می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت : با راه‌اندازی کتابخانه شهر کهن‌آباد آرادان، سمنان به‌عنوان استانی که تمام شهرهای آن مجهز به کتابخانه عمومی هستند، معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، خجسته‌پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: موارد و تبادل نظر‌ها نشان از این دارد که دغدغه‌هایی برای ارتقاء سطح فرهنگی و مسائل مرتبط با آن در سطح استان وجود دارد که بسیار ارزشمند است.
 
وی افزود: خوشحالیم بر اساس گزارش‌های ارائه شده در بحث تعداد کتابخانه‌های عمومی، عضویت و نسخه‌های موجود، استان ما جایگاه خوبی در سطح کشور دارد اما برای رسیدن به وضعیت ایده آل باید تلاش کنیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: معرفی استان سمنان به عنوان استانی که همه شهرهای آن دارای کتابخانه هستند قطعا در راستای ارتقاء شاخص‌های فرهنگی استان و همچنین ترغیب و تشویق شهروندان به جهت حضور در کتابخانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، موثر خواهد بود.
 
خجسته پور ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، در حوزه تجهیز کتابخانه‌ها و همچنین ترویج نهضت مطالعه، تصریح نمود: همواره نیاز است تا اقدامات موثر و مطلوب تر در دستور کار قرار بگیرد و در خصوص اجرای لیگ کتابخوانی در سطح استان، شیوه نامه اجرایی مدون و منظم تهیه شود‌.
 

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان در زمینه روستای دوستدار کتاب، رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کرده و دو روستای این استان به عنوان روستاهای برتر شناخته شده‌اند گفت: در بحث شهر پایتخت کتاب نیز باید این اقدام به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: امیدواریم با اقدامات موثر به‌ مرحله ای برسیم که آشتی و ارتباط بیشتر با کتاب مجددا در بین مردم عزیزمان تقویت شده و در جهت اعتلاء فرهنگ کشور، مردم ما ساعات بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه در حال حاضر ۷۱ کتابخانه عمومی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: بالغ‌ بر ۱۰ میلیون نسخه کتاب در حوزه‌ها و موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

شاکری ضمن بیان اینکه ۳۷۱ هزار نسخه کتاب طی شش ماه نخست سال جاری از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت برده شده است، تصریح کرد: ۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر در این تعداد کتابخانه عمومی عضو هستند و از امکانات موجود استفاده می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان بابیان اینکه به دلیل رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش، کتابخانه روستا به‌طور ۱۰۰ درصدی تخریب شد، گفت: این کتابخانه مجدد جانمایی و راه‌اندازی می‌شود.
 

وی ضمن بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی سال ۹۸ از استان سمنان شرکت کردند، افزود: یکی از اقدامات خوب‌صورت گرفته در نهاد کتابخانه‌ها حمایت از کودکان مناطق سیل‌زده بود که هدایای فرهنگی ویژه کودکان در نواحی بحرانی ارسال شد.

شاکری ضمن بیان اینکه یکی از منابع پایدار برای نهاد کتابخانه‌ها اختصاص نیم درصد سهم شهرداری‌ها است، افزود: این مهم می‌بایست در دستور کار شهرداری‌های استان قرار گرفته و مبلغ موردنظر به‌حساب کتابخانه‌ها واریز شود که خوشبختانه اکثر شهرداری‌ها در این حوزه همکاری مطلوب داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها