چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
رونمایی از کتاب «گرجیان در قبرستان مسیحی دولاب تهران»

مراسم رونمایی از کتاب «گرجیان در قبرستان مسیحی دولاب تهران » با حضور رایزن فرهنگی جمهوری گرجستان در ایران، در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بین دو کشور ايران و گرجستان ريشه‌های تاريخی و فرهنگی عميقی وجود دارد که پيشينه و فرهنگ مشترک دو ملت را می‌توان به کمک میراث مشترک تاریخی و فرهنگی، دانشمندان و شعرا، شخصیت‌ها، آيين‌ها، آداب و رسوم، زبان و ادبيات دو کشور شناسایی و معرفی کرد.
 
تاریخ روابط فرهنگی ایران و گرجستان، حضور گرجیان در گورستان دولاب، طرح مطالعاتی و پژوهشی حفاظت و مرمت بر روی آرامگاه مینادورا خوشتار معروف به شاهزاده گرجی از موارد مورد بحث در این مراسم خواهد بود.

مراسم رونمایی از کتاب «گرجیان در قبرستان مسیحی دولاب تهران » ساعت 11 صبح روز شنبه 20مهر ماه با حضور گئورگی ساخلتخوتسیشویلی رایزن فرهنگی جمهوری گرجستان درایران، پرفسور جورج سانیکیدزه، نیکولوز ناخوتسریشویلی، غلامرضا رحمانی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی پژوهشگاه، بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه و علیرضا قلی‌نژاد معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه برگزار می‌شود.

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان پیش از این به امضا رسیده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها