چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
شبکه سالمندان دوستدار کتاب در شیراز شروع به فعالیت کرد

شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیرازاز سوی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، این شبکه در ادامه فعالیت صنوف مختلف شیراز برای ترویج کتابخوانی به مناسبت هفته سالمند در کانون سالمندان سروش راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حاشیه آیین افتتاحیه این شبکه که با حضور ۲۰۰ سالمند شیرازی برگزار شد، هدف از این فعالیت را توسعه فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از تجربه و نقش محوری سالمندان در جامعه و خانواده دانست.

ابراهیم گشتاسبی‌راد گفت: شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز در دو مسیر حرکت می‌کند؛ اول اینکه سالمندان را به کتاب خواندن و مطالعه برای پر کردنِ متعالی اوقات فراغت این عزیزان عادت دهد و در ثانی با ترغیب آنها، سالمندان را سفیران ترویج مطالعه در خانواده قرار دهد.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: اجرای طرح «سینماکتاب» با محور اکران خصوصی فیلم‌های اقتباسی از آثار برجسته ادبی ایران و جهان در شنبه آخر هر ماه از برنامه‌های این شبکه است.

وی برگزاری کارگاه فن بیان و قصه‌گویی با عنوان قصه‌های آشنا را از دیگر فعالیت‌های شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز اعلام کرد و گفت: هر ۲ ماه یک مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب‌های مونقره‌ای برای سالمندان برگزار می‌شود که در گام اول مجموعه داستان کوتاه نویسندگان جهان با نام «یک عاشقانه برعکس» در اختیار اعضای شبکه قرار گرفت.

وی افزود: شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز فعالیت خود را از کانون سالمندان سروش آغاز کرده و به‌زودی در یک کانون دیگر نیز آغاز به کار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها