پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
از سیاست‌های تجاری ایران تا تجربه‌های باکیفیت در مهمان‌نوازی و گردشگری

دو کتاب «سیاست‌های صنعتی، تجاری و اشتغال در ایران: به سوی برنامه‌ای جدید» و «خدمات و تجربه‌های باکیفیت در مهمان‌نوازی و گردشگری» از پویا علاءالدینی به زبان انگلیسی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پویا علاءالدینی دانش‌آموخته رشته برنامه‌ریزی اجتماعی و اقتصادی دو کتاب به زبان انگلیسی را به همت دو انتشارات اشپرینگر و امرالد منتشر کرده است.

سیاست‌های صنعتی، تجاری و اشتغال در ایران
کتاب «سیاست‌های صنعتی، تجاری و اشتغال در ایران: به سوی برنامه‌ای جدید»، زیر نظر پویا علاءالدینی و محمدرضا رضوی به زبان انگلیسی و از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شده است.

این کتاب گزینه‌های پیش روی ایران را در زمینه سیاست‌های صنعتی و تجاری جهت رشد پایدار، صادرات‌محور و اشتغال‌زا مورد توجه قرار می‌دهد. بخش اول کتاب به سنجش عملکرد کشور در توسعه اقتصادی و صنعتی می‌پردازد. همچنین راهبردهای بالقوه برای ارتقای توانایی‌ها، متحول ساختن تولید، و توسعه اشتغال با هدف رشد سریع‌تر و فراگیرتر تحلیل می‌شود. یک فصل در آغاز کتاب نیز مشتمل بر مطالعه موردی صنعت خودروسازی است.

فصل‌های بعدی به بحث در باب سیاست تجاری ایران، از جمله سیاست ارزی، اتصال به بازارهای بین‌المللی و پیوستن به سازمان تجارت جهانی، اختصاص دارد. فصول پایانی کتاب به جنبه‌های مختلف بازار کار ایران می‌پردازد و در باب آن‌ها پیشنهادهای سیاستی ارائه می‌دهد. بخش‌های مختلف کتاب توسط جمعی از محققان زیر نظر پویا علاءالدینی و محمدرضا رضوی نوشته شده است. 

خدمات و تجربه‌های باکیفیت در مهمان‌نوازی و گردشگری
همچنین کتاب «خدمات و تجربه‌های باکیفیت در مهمان‌نوازی و گردشگری»، زیر نظر لیپینگ سای و پویا علاءالدینی نیز از سوی انتشارات امرالد منتشر شده است.

این کتاب به ارائه آخرین دیدگاه‌ها و دست‌آوردهای تجربی درباره خدمات و تجربه‌های باکیفیت در مهمان‌نوازی و گردشگری می‌پردازد. فصول مختلف آن، که به قلم گروهی از متخصصان نگارش یافته، شامل گفتمان‌های مفهومی، شواهد تجربی و کاربرد نظریات موجود و درحال شکل‌گیری می‌شود. طی این فصول، ابعاد کیفی خدمات و تجربه مشتریان در بخش‌های متعدد صنعت و نیز کاربست نتایج تحقیقات در عمل مورد توجه قرار می‌گیرد.

بر این پایه، کتاب حاوی اطلاعات دست اول درباره مصرف‌کنندگان جدید و نیز سازمان‌ها و مقاصدی است که میزبانشان هستند و به آنان خدمات می‌دهند. این کتاب به دنبال همایش بین‌المللی کیفیت خدمات در گردشگری و مهما‌ن‌نوازی (برگزار شده در  سال ۱۳۹۵ در شهر اصفهان) تهیه شده است و سه فصل نخست آن به مباحث مرتبط با گردشگری ایران اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها