دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
انتشار کتاب «خیام‌شناسی» در دهلی

احمد اخلاق‌ آهن، استاد دانشگاه جواهرلعل‌نهرو کتاب‌ «خیام‌شناسی»، شامل تحقیقات مهمی که در هند و در زبان اردو درباره خیام انجام شده را منتشر کرد.

اخلاق‌ احمد آهن، شاعر، نویسنده، مترجم و مصحح هندی و استاد بخش مطالعات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جواهرلعل‌نهرو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از تهیه و تدوین کتابی با عنوان «خیام‌شناسی» در دهلی خبر داد.

وی گفت: کتابی با عنوان «خیام‌شناسی» کار کرده‌ام؛ که طی آن، تمام کارهای تحقیقی که ظرف 140 سال گذشته در هند و در زبان اردو درباره خیام و رباعیات او انجام شده را جمع‌آوری کردم، سپس از بین آن‌ها، کارهایی که خیلی پرارزش بود را انتخاب کردم و با حواشی و تعلیقات و مقدمه‌ای به قلم خودم، آن را به چاپ رساندم.

اخلاق احمد انصاری متخلص به آهن، پژوهشگر مطالعات هندی ــ فارسی است، که در حال حاضر در دانشگاه جواهر لعل‌نهرو در شهر دهلی، زبان و ادبیات فارسی تدریس می‌کند.

علاوه بر پژوهش‌های متعدد او در حوزه تاریخ، زبان و فرهنگ فارسی، او از جمله شاعران هندی است، که به دو زبان اردو و فارسی می‌سراید. کنار فعالیت‌های ادبی او باید از آثار و تحقیقاتی در حوزه‌های بیدل‌شناسی، مولوی‌پژوهی، فرهنگ‌نگاری و شناخت ادبیات معاصر فارسی نیز یاد کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها