دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
بزرگداشت مجید راستی در روز ملی کودک

مراسم بزرگداشت مجید راستی، نویسنده کودک و نوجوان در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به مناسبت 16 مهرماه، روز جهانی کودک، مراسم بزرگداشتی برای مجید راستی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان در خانه شعر و ادبیات باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم فیلم «حورا» به کارگردانی غلامرضا ساقری‌چیان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

مجید راستی با انتشار اولین کتاب خود برای خردسالان با عنوان «پسرک و خورشید» در 1355 نوشتن را به صورت حرفه ای شروع کرد. تاکنون بیش از 70عنوان کتاب توسط این نویسنده برای خردسالان و کودکان منتشر شده است که از جمله آن آثار می‌توان به مجموعه دو جلدی «ماجراهای علی کوچولو»، «این سر دنیا، آن سر دنیا»، مجموعه  چهار جلدی «پسرکوچولویی به نام غوره»، مجموعه سه جلدی «قصه‌های بی‌بی و بابا» و کتاب‌های «چند تا دوست»، «دنیا می‌خواست به دنیا بیاد»، «دخترک موفرفری»، «پادشاهی که کشورش را گم کرد»، «من و فیل من» و«جوجه تیغی‌های پسرعمو» اشاره کرد.
 
راستی از سال 1359 همکاری خود را با گروه کودک شبکه یک به‌عنوان عضو طرح و برنامه و نویسنده شروع کرد و در سال 62 با رفتن به شبکه دو، گروه کودک به طور رسمی راه‌اندازی و مدیر گروه شد. وی طراحی و نگارش برنامه‌هایی گوناگونی از جمله، ماجراهای علی کوچولو، دوقلوها، پونه و پوریا و.... و  فیلمنامه انیمینش‌های حکایت‌های سعدی، یک اتفاق ساده و چندین برنامه دیگر را تا سال 88 بر عهده داشت.

این مراسم از ساعت ۱۵ تا ۱۷ سه‌شنبه ۱۶مهرماه در خانه شعر و ادبیات واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها