شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
قرآن می‌تواند محافظ جوانان ما از بلایای فضای مجازی باشد

آيت الله جعفرسبحانی در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور، گفت: امروز فضای مجازی به ایمان و اخلاق جوانان ما حمله‌ور شده و قرآن می‌تواند محافظ جوانان ما از این بلایا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهرام سرمست، استاندار قم و حجت‌الاسلام عسکر دیرباز رئیس ‌سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان و همچنین جمعی از معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه و مراکز آموزش عالی در مجتمع امین قم برگزار شد.
 
آیت الله سبحانی با بیان اینکه قرآن معجزه نامحدود پیامبر اسلام است، گفت: بیش از 14 قرن از معجزه حضرت رسول (ص) می‌گذرد و با وجود آنکه همواره تفاسیر متعددی بر آن نوشته شده، دریای معرفت قرآن همچنان ناشناخته و نامحدود است.
 
وی قرآن را مایه افتخار مسلمانان دانست و گفت: باید از قرآن در کنار هم بهره برد چرا که قرآن صامت است و عترت، معارف آن را برای ما روشن می‌کند.
 
این مرجع تقلید خواستار انس بیشتر جوانان و خصوصا دانشجویان با کلام الله شد و گفت: باید فرهنگ قرآنی بیش از بیش در دانشگاه‌ها نهادینه شود چرا که هر چه انس جوانان با قرآن بیشتر شود، کمتر به گناه آلوده می‌شوند.
 
وی با اشاره به وجود مراکز متعدد علمی و دانشگاهی در کشور گفت: امروز فضای مجازی به ایمان و اخلاق جوانان ما حمله‌ور شده و قرآن می‌تواند محافظ جوانان ما از این بلایا باشد.

 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم یکی از ماموریت‌های دانشجویان را اهتمام بیشتر به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: در شرایط فعلی نیاز به قرآن و درک و انتشار مفاهیم آن بیش از هر زمان دیگری است.
 
غلامی قرآن را مایه آرامش جوانان دانست و گفت: با توجه به گسترش فزاینده امکانات فضای مجازی، جوانان مومن می‌توانند با بهره گیری بهتر از این فضا در گسترش معارف قرآنی کوشا باشند.

حجت‌الاسلام عسکر دیرباز رئیس ‌سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان هم با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره افتخاری برای دانشگاه قم است، گفت: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که از قرآن و معارف اهل‌بیت (ع) تبعیت می‌کند و حاملان و حافظان قرآن باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
وی با اشاره به اینکه حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و علوی گرگانی نسبت به شرکت‌کنندگان در این مسابقات ابراز لطف داشتند، یادآور شد: شمع وجودی قرآن به گونه‌ای است که نایبان امام عصر و مراجع تقلید نیز در پیشگاه این کتاب آسمانی نهایت خضوع را دارند.

دیرباز با بیان اینکه معجزات انبیای الهی هرکدام مختص زمان خودشان بوده، اما قرآن کریم معجزه جاودان پیامبر گرامی اسلام است، یادآور شد: قرآن کریم در تمامی عصرها و دوران‌ها جاری و ساری بوده و برای همه بشریت پیام هدایت دارد. البته در این مسیر در ابتدای راه هستیم و باید ضمن بهره گیری از معارف قرآن و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، خادمی واقعی برای قرآن و عترت باشیم.

 
یادآوری می‌شود مرحله سراسری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت با حضور حدود ۴۵۰ تن از دانشجویان برگزیده قرآنی از سراسر کشور در بخش‌های آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در دانشگاه قم برگزار شد و در این آئین از نفرات برگزیده در ۳۳ رشته در ۶ بخش مرتبط با حوزه‌های قرآن و عترت تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها