شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
آشنایی با قابلیت‌های نسل آینده شبکه‌های پهن‌باند

کتاب «NGN نسل آینده شبکه‌ها از زیرساخت تا دورنما»، قابلیت‌های نسل‌ آینده شبکه‌های پهن‌باند اینترنت و دلایل پیاده‌سازی آن در شبکه را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «NGN نسل آینده شبکه‌ها از زیرساخت تا دورنما» تالیف محمدکریم نیری به‌تازگی از سوی انتشارات شاپرک سرخ چاپ و به بازار نشر عرضه شده است. این اثر در 9 فصل، ضمن معرفی NGN و قابلیت‌ها و زیرساخت‌های آن، دیدگاه‌های مرتبط و نقاط قوت و ضعف آن‌‌را بررسی می‌کند.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: «طی چند سال گذشته، نسل جدیدی از شبکه‌های پهن‌باند مجتمع با نام «شبکه‌های نسل بعد» مطرح شده است که می‌توان ویژگی‌های اساسی آن‌را با توجه به مشکلاتی که پیش‌روی اپراتورهای شبکه قرار گرفته است، تعریف کرد. مواردی مثل نیاز به تأمین سرویس بر روی دسترسی‌های باند پهن، نیاز به یکپارچه‌سازی و ادغام سرویس‌های محبوب اینترنت مثل پیام‌های فوری، سرویس‌های پخش تلویزیونی و در نهایت ایجاد قابلیت دسترسی به سرویس‌ها در هر زمان و هر مکان برای مشترکان (مخصوصا به‌صورت متحرک) را می‌توان ازجمله مواردی دانست که NGN به راحتی قادر به ارائه آن است. NGN قابلیت ارائه سرویس‌های مختلف به‌صورت Packet Oriented و قابلیت کنترل و مدیریت از یک نقطه را دارا است. تأکید NGN بر تعیین استراتژی گذر از سیستم فعلی، خصوصا Circuit Switch به سمت Softswitch می‌باشد.»
 
نخستین چاپ کتاب «NGN نسل آینده شبکه‌ها از زیرساخت تا دورنما» در 138 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 19 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات شاپرک سرخ راهی بازار نشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها