شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
تولید 20 عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری از ابتدای امسال در قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: از ابتدای امسال 20 عنوان کتاب با موضوع ادبیات پایداری در قزوین تولید شده است.

بهنام پیری، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، بیان کرد: طی سال گذشته در استان قزوین 30 عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس در قزوین تولید شده که بخشی از آن به صورت چاپی و بخشی به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی افزود: حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری از مباحث گسترده تاریخی و اجتماعی کشور است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این زمینه با شناسایی نویسندگان و فعالین ادبی استان قزوین و جهت‌دهی به مسیر فعالیت این افراد گام برداشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: ادبیات پایداری در سالیان گذشته به‌دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری از این موضوع، تا حدودی دچار مشکل شده است؛ از این رو بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در با نگاه ویژه به این مسئله تلاش کرده تا در راستای وظیفه ذاتی خود در بخش‌های مختلف فرهنگی نظیر چاپ و نشر و سینما گام بردارد.

پیری افزود: بر اساس قوانین و مقررات داخلی، ما تا سال گذشته موظف بودیم هر ساله 30 کتاب در حوزه ادبیات پایداری از افتخارات جانبازان، آزادگان و شهدای استان قزوین تولید کنیم که امسال این تولید باید به بیش از 50 اثر برسد.

وی تصریح کرد: کتاب‌های تولید شده در این حوزه در سال گذشته در 27 ژانر مختلف برای گروه‌های سنی متفاوت تولید شد که بسته به عامه پسند بودن آن، مخاطب خاص و عوامل دیگری نظیر آن از 200 تا چند هزار تیراژ داشته است. مجموعا سال گذشته 30 عنوان کتاب در شمارگان 20 هزار جلد به چاپ رسیده است.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: اگرچه همه تلاشمان را برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در استان انجام داده ایم اما اینکه بتوانیم با چاپ این کتاب‌ها ارزش‌گذاری مناسبی برای بیش از 50 هزار رزمنده استان انجام دهیم، کار دشواری است.

پیری گفت: قطعا با امکانات و زمان اندکی که در اختیار ماست نخواهیم توانست به همه رشادت‌های انجام شده در این مدت بپردازیم اما تلاش شده تا با انتشار کتاب‌هایی از خاطرات این افراد که به صورت جمعی تهیه شده است، داشته‌های دفاع مقدس را محفوظ کنیم و برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

وی تصریح کرد: توجه به تولید کتاب‌هایی در رده‌های سنی و ژانرهای تولیدی مختلف از مواردی است که در تولید کتاب به آن توجه جدی صورت گرفته است و در این سال‌ها نزدیک به 10 کتاب تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، 10 کتاب تخصصی در حوزه شعر و تعداد زیادی کتاب در حوزه نمایش، ادبیات داستانی و رمان به چاپ رسیده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در پایان گفت: امروز می‌توانیم مدعی باشیم کتب خوبی در این حوزه در استان تولید شده است و نویسندگان، شاعران و هنرمندان استان قزوین با همراهی خوب خود با این مجموعه در این مسیر یاری گر ما بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها