دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
روایت مکتوب زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده در بوته نقد

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، کتاب «خانم کارکوب: روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده» نوشته رضیه غبیشی 3 مهرماه در نشستی در قم نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نقد و بررسی کتاب «خانم کارکوب: روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب زاده» نوشته رضیه غبیشی با همکاری و مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نشر شهیدکاظمی و بسیج دانش آموزی استان قم و با حضور طوبی معتمدلاری به عنوان منتقد و نیز خانواده شهدا، ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 3 مهرماه در تالار غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در این رابطه به خبرنگار ایبنا گفت: هدف از این نشست، تکریم خانواده‌های شهیدان به ویژه مادران شهید و صبر و استقامت زینبی این بزرگواران است که حافظ ارزش انقلاب اسلامی شدند.

 تصویری از دیدار مادر شهیدان کارکوب‌زاده با رهبر انقلاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: خانم کارکوب‌زاده از بانوان مقاوم و شجاعی است که سه فرزند عزیز خود را تقدیم به انقلاب کرد و در آن دوران حساس و سرنوشت‌ساز به ندای امام خویش لبیک گفت تا مانع ورود دشمنان متجاوز به حریم پاک ایران اسلامی شوند.
 
جباری ادامه داد: تکلیف دینی و ملی ما علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، معرفی آثار مکتوب و ماندگار با موضوع شهیدان و مادران معزز آنان با هدف ترویج سبک زندگی ایثارگران، جانبازان و باورهای اعتقادی و مواضع فکری شهدا است تا نسل حاضر و آینده نسبت به آن آگاه باشند.
 
یادآوری می‌شود، خانواده کارکوب‌زاده دارای 5 پسر بود که دو تن از آنها به نام‌های عبدالجلیل و خلیل، شهید شدند و برادر دیگر به نام منصور، جاویدالاثر، عبدالحمید جانباز و محمدرضا آزاده و جانباز است. مادر و دختر خانواده نیز جانباز هستند اما خم به ابرو نیاورده و سال‌هاست با یاد شهدای خود زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها