جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
ارسال ٢٥٠ اثر به نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان در گرمسار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از ارسال ٢٥٠ اثر به اولین جشنواره استانی شعر آئینی این استان به میزبانی شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، علی‌اصغر فضیلت در نشستی با عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره گفت: این آثار توسط ٨٨ تن از شاعران استان به این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره استانی شعر آیینی به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار می‌شود، افزود: آیین اختتامیه این جشنواره هشتم مهر در گرمسار برگزار خواهد شد و برترین‌های این جشنواره شناخته می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه هنر شعر و شاعری در استان سمنان یک ظرفیت است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره شعر با هدف احیا و رونق این هنر در نقاط مختلف استان و شناسایی استعدادهای جدید شعری برگزار می‌شود.

فضیلت با تاکید بر اینکه جشنواره شعر آیینی فرصت مناسبی برای کمک به هنر شعر در استان و رونق آن است افزود: از این جشنواره‌ها باید برای انتقال تجربه و نیز آموزش استفاده شود.

وی با بیان اینکه از برگزاری این جشنواره‌ها باید برای تشکیل و توسعه تشکل‌ها نیز استفاده شود، یادآور شد: هنر شعر یک مقدار از ضرورت‌های اجتماعی فاصله گرفته و شعری در جامعه جا باز می‌کند که به نیازهای جامعه پاسخ دهد و مسایل و نیازهای مخاطبان را مورد توجه قرار داده و پاسخ دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه آثار شاعران در جامعه باید امیدآفرین باشد و با بیان اینکه آثار فرهنگی هنری هر بخش به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، گفت: هنرمندان خلاق هستند و از آنان انتظار نمی‌رود که منفعلانه به شرایط و مسایل نگاه کنند بلکه باید با توجه به آسیب‌هایی که وجود دارد یک امید و راه را به مخاطبان نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها