چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
50 عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس منتشر می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس از انتشار 50 عنوان کتاب تازه توسط این نهاد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی که به‌تازگی به این سمت منصوب شده است، امروز چهارشنبه 27 شهریورماه در نشستی خبری پیرامون برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس با اعلام اینکه در طول این برنامه‌ها از 10 عنوان کتاب منتشر شده توسط واحد انتشارات این بنیاد رونمایی خواهد شد، گفت: متاسفانه تاکنون در این خصوص به‌کُندی اقدامات پیش رفته و انتظار داریم با سرعت بخشیدن به انتشار کتاب در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بتوانیم این روند را جبران کنیم.

وی با اعلام اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما پیروز هستیم» قرار داده شده است، این موضوع را الگویی برای فائق آمدن بر مشکلات ارزیابی کرد و افزود: به این خاطر با این شعار پا به میدان گذاشته‌ایم تا کمبودهای این حوزه را جبران کنیم.

کوشکی با اعلام اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس، فارس معادل 7 استان کشور رزمنده داشت، گفت: جا دارد با نشر خاطرات، نوشته‌ها، وصایا و توصیه‌های این رزمندگان گامی برداشته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس همچنین با اشاره به طولانی شدن روند تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس شیراز ابراز امیدواری کرد که فازهای به‌جا مانده موزه یادشده به‌زودی تکمیل و کار ساخت و تجهیز این موزه تا سال 1400 به پایان برسد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم باغ موزه دفاع مقدس شیراز که نمادی از 8 سال دفاع جانانه مردمان این سرزمین است، از مظلومیت خارج شود.

کوشکی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون روند تالیف کتاب «خاطرات شمسی بهرامی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس در استان فارس و دایره‌المعارف دفاع مقدس استان گفت: درخصوص دایره المعارف دفاع مقدس با اساتید مجرب استان تبادل نظر کردیم که تدوین آن به سرانجام برسد.

وی درباره پاسداشت مقام بانوان دفاع مقدس اعلام کرد: در طول 10 شب برنامه‌های تلویزیونی ویژه هفته دفاع مقدس یک شب اختصاصی به این عزیزان می‌پردازیم تا به بیان خاطرات و زوایای این رویداد بزرگ و حماسی بپردازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس همچنین از رونمایی تمبر یادبود شناسنامه شهدای استان خبر داد و گفت: برای شهدای دفاع مقدس استان فارس شناسنامه‌هایی در نظر گرفته شده که در قالب تمبر یادبود با همکاری شرکت پست استان رونمایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها