سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
آقای حکایتی قصه‌هایش را برای خوزستانی‌ها روایت می‌کند

بهرام شاه‌محمدلو کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر تئاتر و سینما، معروف به آقای حکایتی، 27 شهریورماه در تالار مهتاب اهواز، میهمان نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری، تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎های قصه‌گو، تقویت انجمن قصه‌گویی کانون در استان خوزستان با تأکید بر احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان از جمله اهداف این مهرواره است.

وحید کیانی برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی را از دیگر اهداف این مهرواره برشمرد و بیان کرد: مشارکت مردم در ترویج فرهنگ قصه گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه، بازنگری و احیای سنت فراموش شده قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از مهم ترین ابعاد این مهرواره است.

وی ادامه داد: در نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» استان خوزستان 200 پدربزرگ و مادربزرگ قصه‌گو شرکت کردند که در این میان بیشترین آمار متعلق به شهرستان های هندیجان، اهواز و باغملک است.

کیانی گفت: در این دوره از مهرواره، هشت قصه‌گوی منتخب پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، با رأی هیئت‌داوران انتخاب و در مراسم پایانی که 27 شهریورماه با حضور بهرام شاه‌‌محمدلو بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار مهتاب برگزار می‌شود، تجلیل می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها