دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
​برگزاری روز ملی شعر و ادب فارسی با حضور وزیر ارشاد

مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی صبح روز چهارشنبه و با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

علی‌اصغر شعردوست در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: مراسم روز شعر و ادبیات فارسی از ساعت 17 الی 19 و 30 دقیقه شب سی‌امین سالگرد استاد شهریار (فردا سه‌شنبه 26 شهریورماه)‌ در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار می‌شود. در این مراسم که با حضور آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز برگزار می‌شود، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت خواهد شد و بعد از آن شاهد گلباران مزار استاد شهریار خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین مراسمی صبح روز چهارشنبه (27 شهریورماه) از ساعت 9 صبح و با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

طراح روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی در توضیح برگزارکنندگان این مراسم گفت: شاکله اصلی این مراسم را انجمن‌های ادبی استان‌های مختلف کشور تشکیل می‌دهند که در راس آنها استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان قرار دارند.

وی در پایان اظهار کرد: ‌امیدوارم که از سال آینده همزمان با برگزاری این مراسم، شاهد برگزاری جایزه ادبی استاد شهریار باشیم و شرایطی فراهم شود تا شعرهای این چهره‌ مهم ادبی در کتاب‌های درسی دانش‌‌آموزان گنجانده شود.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز بیست و هفتم شهریورماه، سالروز درگذشت استاد شهریار در تقویم رسمی کشورمان روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها