دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
جشن امضای «آن سوی دریای مردگان» برگزار شد

رونمایی و جشن امضای رمان «آن سوی دریای مردگان» با حضور معصومه میرابوطالبی نویسنده اثر، حسین ورجانی نویسنده و منتقد ادبی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در ابتدای این جلسه که با حضور جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات در موسسه اقالیم احساس برگزار شد، معصومه میرابوطالبی نویسنده رمان «آن سوی دریای مردگان» شرح کوتاهی از کارنامه نویسندگی خود را ارائه کرد و گفت: رمان کودک و نوجوان در ادبیات جهان پدیده‌ای نوظهور است که کشورمان نیز گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.
 
نویسنده کتاب «اژدهای دماوند»، رمان تازه‌ی خود را از جمله کارهای فانتزی دانست و تصریح کرد: «آن سوی دریای مردگان» بن مایه‌های اسطوره‌ای خود را از داستان‌های کهن جهان، ازجمله گیلگمش گرفته است.
 
وی نامیرایی را محور و مرکز رمان «آن سوی دریای مردگان» برشمرد و یادآور شد: هدف از نوشتن این داستان پاسخ به پرسش‌های بیشمار کودکان در خصوص مرگ و زندگی پس از آن است. 
 
در ادامه حسین ورجانی نویسنده و منتقد ادبی «آن سوی دریای مردگان» را کاری جدی در عرصه رمان کودک و نوجوان ارزیابی کرد و گفت: از نویسندگان این عرصه می‌خواهم تا آثار فاخر و متناسب با فضای این رده سنی را خلق کنند.
 
ورجانی ساختار کلی رمان را از لحاظ پیوند اجزای درونی منسجم معرفی کرد و افزود: استفاده نویسنده از اسطوره‌های کهن عاملی مهم در ایجاد این پیوند است.
 
وی اضافه کرد: محتوای کلی رمان ازطریق برانگیختن تخیل نوجوانان و آشنا کردن آن‌ها با مهمترین موضوعات بشری دارای اهمیتی به سزا است.
 
این نویسنده و منتقد ادبی در پایان با اشاره به حقیقت مرگ در زندگی انسان‌ها بیان کرد: عدم شناخت درست و اصولی از حقیقت مرگ در زندگی زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات روانی است که کودک و نوجوان باید مرحله به مرحله و به آهستگی با این واقعیت انکار ناپذیر زندگی آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها