شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
نقش تغذیه در سلامت جسمی و روانی خانواده

کتاب «برنامه‌ریز امور تغذیه خانواده»، ضمن بیان دانستنی‌های کاربردی درباره تغذیه درست و نقش آن در درمان و بهبود بیماری‌ها، به خواص، مزایا و همچنین مضرات مواد غذایی مختلف اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تغذیه اشتباه یکی از مشکلات جوامع امروزی است. گرفتاری‌های شغلی، کمبود وقت و بسیاری عوامل دیگر، موجب شده تا خیلی‌ها مراقب تغذیه خود نباشند. بسیاری از بیماری‌های ما از نوع تغذیه است و در عین‌حال درمان بسیاری دردها نیز در غذاهاست. اگرچه در حال حاضر سطح دانش و آگاهی جامعه نسبت به مواد غذایی و الگوی تغذیه ارتقا یافته، اما در موارد زیادی داشتن دانش، الزاما باعث عمل صحیح نمی‌شود و چه بسیار مواد غذایی مضر که با وجود آگاهی، انسان آن‌ها را مصرف می‌کند. غذای سالم و به عبارت بهتر تغذیه سالم، یکی از مهم‌ترین و شاید اساسی‌ترین راه دستیابی به سلامت جسم است، گرچه در ارتقای سلامت روان نیز بی‌تأثیر نیست. متخصصان تغذیه همواره به افراد توصیه می‌کنند با اتخاذ عادات غذایی سالم، علاوه بر تأمین نیاز بدن به انرژی، حتی‌الامکان خود را از اثرات عوامل بیماری‌زا حفظ کنند.
 
کتاب «برنامه‌ریز امور تغذیه خانواده»، تالیف مهدیه حاجیان و هاجر اخوان، به تازگی از سوی انتشارات پویش اندیشه به بازار کتاب عرضه شده است.
 
این کتاب در 11 فصل، ضمن بیان دانستنی‌های کاربردی درباره تغذیه درست و نقش آن در درمان و بهبود بیماری‌ها، به خواص و مزایای و همچنین مضرات مواد غذایی مختلف اشاره دارد. انواع مواد مغذی، اصول تغذیه صحیح، ابزار مناسب برای تنظیم رژیم غذایی، توجه به ویژگی‌های سفره خانواده، توجه به عادت‌های غذایی و توجه به نیازهای تغذیه‌ای از جمله سرفصل‌های کتاب حاضر است.  


نخستین چاپ کتاب «برنامه‌ریز امور تغذیه خانواده» در 312 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه به بهای 30 هزار تومان از سوی انتشارات پویش اندیشه راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها