شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
انتشار آراء فقهی امام موسی صدر در «فقه زندگی»

کتاب «فقه زندگی» شامل آرای فقهی امام موسی صدر، با نظارت علمی حجت الاسلام محمد سروش محلاتی به زودی منتشر می‌شود.

طیبه ولی‌بغدادی، مسئول انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: دو کتاب جدید را در دست انتشار داریم که به احتمال زیاد تا حدود دو ماه دیگر در دسترس علاقه‌مندان به آثار امام موسی صدر قرار می‌گیرد. نخستین کتاب «فقه زندگی» است که آرای فقهی امام موسی صدر در آن بررسی و تحلیل شده است. این کتاب با نظارت علمی حجت الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی به مرحله انتشار رسیده است.

وی افزود: کتاب دوم دوازدهمین جلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» است که عنوان «برای انسان: جنبش امل، زمینه‌ها و مبانی» را با خود دارد. مقالات این کتاب را مهدی فرخیان با محوریت کادرسازی امام موسی صدر جمع آوری کرده است. می‌دانید که مهم‌ترین وجه از کادرسازی امام موسی صدر جنبش امل در لبنان بود.

ولی‌بغدادی ادامه داد: مقالات این کتاب به نسبت یازده مجلد پیشین مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» تازه است، اما همه آنها از دل مجموعه «گام به گام با امام» استخراج شده‌اند. بیشتر محتوا نیز از کلاس‌های عقیدتی امام موسی صدر برای کادرهای جنبش امل انتخاب شده و برخی دیگر نیز شامل مقالات و سخنرانی‌هایی است که زمینه‌های تاریخی کادرسازی را مطرح می‌کنند. می‌دانید که نخستین کادرسازی‌ها ابتدا در قالب جنبش محرومان بود و در ادامه به جنبش امل رسید که وجه نظامی هم داشت.

مسئول انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر همچنین درباره ویژگی‌های این کتاب نیز اشاره کرد: تقدم و تاخر این مقالات با دقت بسیار انجام گرفته است. کتاب البته مقدمه مفصل و جذابی در حدود ۴۰ صفحه به قلم مهدی فرخیان دارد. نویسنده در این مقدمه سعی کرده تا به تحلیل مباحثی که به دلیل اهمیت‌شان توسط امام موسی صدر تکرار شده‌اند بپردازد و همچنین شرحی هم ارائه دهد از مفاهیمی که امام صدر کوتاه به آنها اشاره کرده است. مخاطب با این مقدمه متوجه خواهد شد که محتوای کتاب چیست و با چه مسائلی قرار است مواجه شود؟

وی در ادامه به تجدید چاپ چند کتاب از فهرست منشورات موسسه امام موسی صدر نیز اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه تجدید چاپی ما انتشار چاپ دوم مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» است. این مجموعه برای نخستین بار در سال گذشته منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته بود. همچنین باید برنامه‌ریزی دومین چاپ کتاب «آدم ربایی در لیبی» به کوشش مهدیه پالیزبان، را نیز آغاز کنیم. این کتاب چکیدۀ جامعی از قضیه ربودن امام موسی صدر است که برای اولین بار با طراحی تایپوگرافی و ویژه، اطلاعات مربوط به پرونده ربودن امام صدر و دو همراهش را از ابتدای واقعه تا به امروز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

ولی بغدادی در پایان گفت: امسال (۱۳۹۸) چند کتاب دیگر را نیز تجدید چاپ کردیم که از جمله آنها می‌توانم به پنجمین چاپ «انسان آسمان» اشاره کنم که به مناسبت عید سعید غدیرخم در دسترس مخاطبان قرار گرفت. همچنین ما در روزهای گذشته چاپ دوم کتاب‌های «دین در جهان امروز» و «زن و چالش‌های جامعه» را نیز منتشر کرده بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها