سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
مواجهه والدین با بیماری سرطان کودکشان

کتاب «وقتی فرزندت به سرطان مبتلاست»، با پرداختن به موضوعات حائز اهمیت برای خانواده‌ها در زمینه سرطان کودکان، به والدین و سایر اعضای خانواده کمک می‌کند تا مواجهه درستی با این مسأله داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، زمانی که نشانه‌های ب

یماری در فردی ظاهر می‌شود، این بیماری بر نظام خانواده تأثیر می‌گذارد. فرزند بیمار یکی از منابع استرس‌زا در خانواده است و والدین باید توانایی مواجهه با شرایط بیماری فرزند خود را داشته باشند که این امر در مورد بیماری‌های مزمنی همچون سرطان، با دشواری همراه است، چراکه پذیرش این مسأله برای آن‌ها دشوار است. این در حالی است که اغلب کودکان مبتلا به سرطان، نیاز به حمایت والدینشان برای مقابله با شرایط دشوار دارند. کودکان مبتلا به سرطان نیز والدین خود را به‌عنوان بهترین منبع حمایتی می‌دانند. والدینی که به توانایی خود در ایفای نقش والدینی اعتماد دارند، مشارکت گسترده‌تری را در مراقبت از کودکان خود نشان می‌دهند. والدینی که نقش مراقبتی از کودکان مبتلا به سرطان خود را برعهده دارند، اغلب در نقش تربیتی خود تغییراتی ایجاد می‌کنند. آن‌ها باید در مورد نیازهای جسمانی، کنترل وضعیت سلامتی و نیز نیازهای روانی - اجتماعی کودک خود مانند یک پرستار عمل کنند. اطلاع از بیماری سرطان کودکان، بخش حیاتی مراقبت والدین از فرزندانشان است.
 
کتاب «وقتی فرزندت به سرطان مبتلاست» از سوی انجمن سرطان کانادا تدوین شده و نسترن حیدرزاده و مهدی گازر آن‌را به فارسی ترجمه کرده‌اند.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «شناخت کافی از بیماری سرطان کودکان، بخش حیاتی مراقبت والدین از فرزندشان را شکل می‌دهد. در حقیقت آن‌ها از مرحله تشخیص تا درمان کودک، وکیل و قیم وی هستند و آگاه ساختن آن‌ها از شرایط درمانی، تصمیمات تیم سلامت و حمایت‌های قابل دریافت، موجب بهبود عملکردشان در مراقبت و پشتیبانی از بیمار و سایر اعضای خانواده می‌شود. براساس نتایج بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌ها، آگاهی و شناخت مناسب والدین از بیماری فرزندشان، موجب خلق حس اطمینان و ایمنی در برابر علائم ناشی از بیماری گردیده و آن‌ها را در پشتیبانی از بیمار امیدوارتر ساخته است.»
 
نخستین چاپ کتاب «وقتی فرزندت به سرطان مبتلاست» در 208 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 22 هزار تومان از سوی انتشارات پرتوک راهی بازار نشر شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها